۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۰۳۹۵۳
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل:

اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و تقرب به سوی خداوند است

خبرگزاری رسا - رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و توبه و نیایش انسان به درگاه خداوند منان است، گفت: اعتکاف بازگشتی به خویش و خداوند منان است تا بتوانیم تقرب ارزنده‌ای را با پروردگار عالم برقرار کنیم.
اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و تقرب به سوی خداوند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، امروز در جلسه ستاد پشتیبانی مراسم معنوی اعتکاف شهرستان آمل با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و توبه و نیایش انسان به درگاه خداوند منان است، گفت: اعتکاف بازگشتی به خویش و خداوند منان است تا بتوانیم تقرب ارزنده‌ای را با پروردگار عالم برقرار کنیم.

 

وی با اشاره به این که مراسم نورانی اعتکاف سبب می‌شود تا انسان ارتباط ارزنده‌ای با خالق هستی ایجاد کرده و درباره نعمت‌های والای خدا تفکر کند، ادامه داد: حضور در مراسم معنوی اعتکاف فرصت خوبی برای افرادی است که از زندگی دنیایی خسته شده و به دنبال فرصتی برای راز و نیاز با خداوند خویش هستند.

 

رییس تبلیغات اسلامی آمل ادامه داد: مراسم نورانی اعتکاف سبب می شود تا انسان با ایمان و امیدی راسخ به ادامه مسیر زندگی خود در راستای اطاعات از خداوند منان بپردازد که ثمرات ارزنده ای برای او خواهد داشت.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که در مراسم معنوی اعتکاف حالت معنوی خوب و ارزنده‌ای برای انسان ایجاد می شود که این حس و حال را در کمتر زمانی می‌تواند کسب کند، گفت: این سه روز فرصتی است تا انسان به درون خود نگاهی انداخته و از امور مادی و دنیوی فاصله بگیرد.

 

وی ادامه داد: اعتکاف زمان مناسبی است که انسان در اعمال خوب و بد خود مرور کرده و از پروردگار منان برای از بین بردن خصلت های بد خود، یاری جوید.

 

حجت الاسلام رمضانی به نقش اعتکاف در مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانه اشاره و تصریح کرد: در فرهنگ اسلامى روى آوردن به اعتکاف، افزون بر بهره‌بردارى از فیض معنوى آن، جهاد مقدس نیز هست؛ زیرا این مراسم عبادى معنوى، نقش بسیار مهمى در رویارویى با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا مى‏کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف در 15 مسجد شهرستان آمل برگزار می شود، گفت: تعداد شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف سال قبل 1186 نفر بود که ازاین تعداد 352 نفر برادر و834 نفر خواهر بودند.

 

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال با توجه به استقبال برادران و خواهران در ثبت نام، تعداد معتکفان نسبت به سال گذشته بیشتر باشد که نیازمند هستیم تا ادارات و نهادها در جهت هرچه بهتر برگزار کردن مراسم ما رایاری کنند.

 

وی با اشاره به این که روستائیان این شهرستان خواستار برگزاری مراسم اعتکاف در روستاها شدند تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی آمل باهمکاری بخشداران 5 گانه شهرستان بر اساس امکانات موجود و استقبال معتکفان اقدام به افزایش تعداد مساجد و دیگر اماکن مذهبی برای برپایی این مراسم معنوی می کند.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اعزام سخنران و مداح به مساجد محل اعتکاف این شهرستان، بیان داشت: برگزاری مسابقات علمی و توزیع کتابچه‌های اعتکاف از برنامه‌هایی است که از سوی اداره تبلیغات اسلامی آمل انجام می‌شود.

 

وی، ادامه داد: برنامه ریزی می شود تا درصورت امکان توسط هیئت های امنای مساجد به کوچکترین و بزرگترین و کسانی که بیشترین سابقه حضور در اعتکاف را دارند هدایایی به رسم یادبود اهدا شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید بر این که  خیرین می‌توانند در پیشبرد مراسم اعتکاف نقش‌ تعیین‌کننده‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: خدمات رایگان پزشکی با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان برای معتکفان صورت می گیرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات