۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۲۰۳۸۴۹

آغاز ثبت نام آیین اعتکاف در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: ثبت نام متقاضیان شرکت در آیین معنوی اعتکاف امسال در استان از دهم اردیبهشت آغاز شده و تا بیستم این ماه ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام روحاني نيا
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به آغاز ثبت نام متقاضیان اعتکاف در این استان، اظهار کرد: ثبت نام افراد برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف از دهم اردیبهشت(امروز) آغاز شده و تا بیستم این ماه به مدت 10 روز ادامه دارد.
وی با اشاره به این که ثبت نام برای مراسم اعتکاف امسال در نقاط شهری خراسان شمالی تنها به صورت اینترنتی و در مناطق روستایی به دو صورت اینترنتی و مراجعه حضوری به مساجد انجام می شود، افزود: متقاضیان اعتکاف برای ثبت نام اینترنتی باید به وب سایت تبیان خراسان شمالی به آدرس www.tebyan-bojnurd مراجعه کنند.
به گفته حجت الاسلام روحانی نیا امسال مراسم معنوی اعتکاف همزمان با ایام البیض؛ سیزدهم تا پانزدهم رجب مصادف با بیست و سوم، بیست و چهارم و بیست و پنجم اردیبهشت ماه در 120 مسجد شهری و روستایی این استان برگزار می شود.
وی هزینه ثبت نام هر نفر در آیین اعتکاف امسال را 25 هزار تومان ذکر و اضافه کرد که این هزینه به منظور ارائه خدمات تغذیه ای به معتکفان در مدت سه روز ایام البیض دریافت می شود.
حجت الاسلام روحانی نیا اظهار داشت: متقاضیان حضور در مراسم اعتکاف برای ثبت نام می بایست مبلغ فوق الذکر را از طریق بانک ملت به شماره حساب 3264848694 به نام ستاد اعتکاف استان و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت به شماره حساب 5612448980371111 به نام ستاد اعتکاف واریز کنند.
به گفته وی متقاضیان برای ثبت نام بعد از مراجعه به سایت تبیان خراسان شمالی در مرحله نخست از شرایط و جزئیات حضور در مراسم اعتکاف و نیز خالی بودن ظرفیت مساجد آگاهی یافته و با پیش ثبت نام در فرم های مربوط؛ کد رهگیری دریافت می کنند و در مرحله بعد نیز با وارد کردن شماره فیش واریزی هزینه اعتکاف ثبت نام خود را تکمیل می کنند.
حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: متقاضیان اعتکاف در مساجد روستایی خراسان شمالی نیز می توانند در مهلت 10 روزه مزبور با مراجعه حضوری به مساجد نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی تصریح کرد: برای حضور در مراسم اعتکاف همراه داشتن کد رهگیری ثبت نام و کارت ملی ضرورت دارد و به همین دلیل نیز معتکفان می باید هنگام مراجعه به مساجد این مدارک را همراه خود بیاورند.
حجت الاسلام روحانی نیا در مورد برنامه های پیش بینی شده برای مراسم اعتکاف در مساجد استان نیز اظهار داشت: کمیته فرهنگی و قرآنی ستاد اعتکاف استان برای ایام البیض در سه بخش برنامه ریزی کرده که دعوت از مبلغان و روحانیان، اجرای برنامه های قرآنی در مساجد و برگزاری گفتمان های دینی، حلقه صالحان و مسابقات فرهنگی از جمله این برنامه ها به شمار می رود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی پیش بینی کرد که امسال افزون بر 10 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهری و روستایی این استان شرکت کنند و همانند سال های گذشته بیشتر این افراد را جوانان و بانوان تشکیل دهند.
گفتنی است، بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی پارسال مراسم اعتکاف در 105 مسجد شهری و روستایی این استان با حضور 11 هزار و 105 نفر برگزار شد که از این تعداد هشت هزار و 509 نفر را خواهران و دو هزار و 100 نفر را نیز برادران تشکیل می دادند./9314/ت303/ب
ارسال نظرات