۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۰۳۴۹۶
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

خدمت به سالمندان وظیفه‌ای دینی، اخلاقی و انسانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بازدید از مرکز نگهداری سالمندان نور شهر سمنان گفت: خدمت به سالمندان وظیفه‌ای دینی، اخلاقی و انسانی و مورد تأکید در آیات و روایات اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمين شاهچراغي در ديدار از خانه سالمندان نور سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی، امام جمعه سمنان پیش از ظهر امروز با حضور در خانه سالمندان نور شهر سمنان ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با برخی از سالخوردگانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند، اظهار داشت: حفظ احترام و توجه به سالمندان به‌ویژه پدر و مادر از پرشمار‌ترین تأکیدات در دین مبین اسلام است.

 

وی با بیان اینکه توجه به شرایط روحی و عواطف سالمندان از ضروری‌ترین نیاز‌های آنان است، تصریح کرد: در کنار رسیدگی در خور شأن و مطلوب از نظر جسمی، پزشکی و بهداشتی و غذایی سالمندان عزیزی که در این‌گونه مراکز روزگار می‌گذرانند، آنچه بیش از همه برای این افراد مهم است برخورد شایسته و تأمین نیازهای عاطفی آنها است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری خدمت به نیازمندان، محرومان و آسیب دیدگان و بالاخص یاری و توجه به سالخوردگان را خرید پاداش‌های معنوی و اخروی برای خود و نشانه قدرشناسی نسبت به سال‌ها زحمات این نسل برشمرد و افزود: اگر خانواده سالمندان مقیم در آسایشگاه‌ها به دلایل مختلف فرصت ملاقات با آنها را ندارند، مسؤولان بهزیستی باید زمینه دیدار سالمندان را با خانواده‌ها و فرزندانشان فراهم کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با تأکید بر نقش مسائل روحی و روانی در سلامت سالمندان، خاطرنشان کرد: نگهداری و محبت به والدین سالخورده موهبت و توفیقی است که خداوند نصیب عده‌ای از افراد جامعه می‌کند و بی‌تردید عمل نیک یا ناشایست هر فرزند در چنین شرایطی در درگاه خداوند متعال بی‌پاسخ نخواهد ماند. 

 

سیاست سازمان بهزیستی نگهداری سالمندان در منازل است

 

حجت الاسلام علی پهلوان، مدیر کل بهزیستی استان سمنان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه خدمت به سالمندان جامعه افتخار و نعمتی است که خداوند نصیب ما کرده است، گفت: سیاست سازمان بهزیستی نگهداری سالمندان در منازل و در کنار خانواده‌هایشان است.

 

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز نگهداری سالمندان نور و دیگر خدمات اداره کل بهزیستی استان سمنان به این قشر پراهمیت جامعه خاطر‌نشان کرد: 230 نفر از سالمندان زن و مرد در این مرکز نگهداری می‌شوند که امدواریم روز به روز شاهد توجه بیشتر فرزندان آنان به این سالخوردگان گرانقدر و کاهش روند حضور سالمندان در این گونه مراکز باشیم.

 

گفتنی است در این بازدید امام جمعه شهمیرزاد، نماینده ولی فقیه در سپاه استان سمنان، مدیران و کارکنان بهزیستی، مدیر کل زندان‌های استان سمنان نیز حضور داشتند و با اهداء گل به دلجویی و گفت‌و‌گو با سالمندان این مرکز پرداختند./977/پ202/ب

ارسال نظرات