۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۰۲۸۸۴
انتخابات عراق، فرصت‎ها و چالش‎ها(32)؛

انتقاد شدید امام جمعه کاظمین از حزب‎گرایی در تدابیر امنیتی عراق

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاظمین از ناکارآمد بودن تدابیر امنیتی و تسلط یک حزب بر این تدابیر به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام جلال الدين صغير امام جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، امام جمعه کاظمین در مطلبی که در صفحه شخصی فیسبوک خود منتشر کرد نسبت به چالش های پیش روی عراق هشدار داد و نوشت: بیش از دو سال است نسبت به چالش های بسیار خطرناک آینده هشدار داده و لزوم اتخاذ سیاستی جدی و مسؤولانه را در قبال این مشکلات یادآور شده ام.

 

وی افزود: متاسفانه برخی مسؤولان ناکارآمد این هشدارها را به مثابه اتهام پراکنی سیاسی قلمداد می کردند و هم اکنون که در مرحله خطرناک تری قرار گرفته ایم باز هم شاهد دفاع این مسؤولان از عملکردشان هستیم.

 

حجت الاسلام صغیر ایستادگی در برابر تروریسم را وظیفه ای دینی برشمرد و تصریح کرد: مبارزه با تروریسم یک وظیفه مقدسی است، اما این مبارزه باید نتایج ملموسی داشته باشد. بیش از 100 میلیارد دلار صرف جنگ با تروریسم شده و یک میلیون و چهارصد هزار نیروی امنیتی نیز استخدام شده اند، اما نتایج آن با هزینه برابر نبوده و مسؤولان امنیتی نباید از موفقیت خود سخن گویند.

 

امام جمعه کاظمین بر لزوم تجدید نظر در نقشه های امنیتی تأکید کرد و ادامه داد: بارها گفته ام که تروریسم قوی نیست بله این تدابیر و نقشه های امنیتی است که ناکارآمد بوده و با حزب گرایی و فساد همراه است.

 

وی نسبت به اجرای تغییرات جدی در تدابیر امنیتی ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: متاسفانه شاهد تفردگرایی یک جناح در مسائل امنیتی کشور هستیم و امیدواریم منادیان تغییر و اصلاح بتوانند بر این وضع فائق آیند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق، وحدت را اقدامی عملی دانست و تأکید کرد: وحدت یک پروژه زیبا به شمار می آید اما نباید تنها آرزوی آن را داشت. وحدت در قالب اعتماد به یکدیگر، تامین حقوق و پذیرش نظام مصالح مشترک محقق می شود./980/ب902/د

ارسال نظرات