۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۲۰۲۸۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

مهم ترین و نخستین مأموریت زن و مرد تشکیل خانواده است

خبرگزاری رسا ـ مرویان حسینی، مهم ترین و نخستین مأموریت زن و مرد را تشکیل خانواده دانست و تأکید کرد: ایفای نقش همسری و پدر و مادری مقدم بر تحصیل، اشتغال و سایر فعالیت های اجتماعی است و هر عاملی که زن و مرد را از این مأموریت دور کند، قابل قبول نیست.
مرويان حسيني

سیدرضا مرویان حسینی، روانشناس و استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده گفت: با توجه به خیل جوانان مجرد در کشور هر گونه اقدامی که منجر به تشویق و ترغیب جوانان به این امر مقدس شود، ارزشمند است.

 

وی با بیان این که خلاف تصور موجود، آمار طلاق در ازدواج های دوران دانشجویی، نسبت به سایر اقشار، کمترین رقم است، افزود: بالا بودن شناخت و آگاهی، توانمندی در مهارت های زندگی، تناسب و کفویت بیشتر از پیش نیازهای ازدواج موفق و کاهش آمار طلاق است که در ازدواج های زمان دانشجویی مورد توجه قرار می گیرد.

تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده از مهم ترین وظایف نظام اسلامی است

مرویان حسینی خاطرنشان کرد: البته برای حرکت به سمت خانواده پایدار و متعالی، تنها افزایش ازدواج کافی نیست بلکه رسیدن به این هدف، پوشش و حمایت های پس از ازدواج را نیز می طلبد چرا که در فرآیند تشکیل خانواده، ازدواج گام نخست است که می تواند زمینه ساز گام های بعدی زندگی باشد.

 

وی با بیان این که مأموریت نظام اسلامی در حمایت و تحکیم بنیان خانواده با صرف برپایی مراسم ازدواج پایان نمی پذیرد، افزود: تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده هم از وظایف نظام است و هم ساختارهای مردمی باید آن را دنبال کنند.

 

این روانشناس تصریح کرد: با توجه به افزایش آمار طلاق، مسائل مربوط به ازدواج و تشکیل خانواده، برنامه ریزی جدی، یکپارچه و سیستماتیک می طلبد.

 

مهم ترین و نخستین مأموریت زن و مرد، تشکیل خانواده است

مرویان حسینی با تأکید بر توجه بیشتر به آموزش های پس از ازدواج، به زوج های جوان یادآور شد: شما وارد یک جریان مهم و اساسی در چرخه حیات خود شده اید. مدیریت و تعامل در خانواده از هر فعالیتی پیچیده تر و نیازمند دقت و تمرین و تجهیز است.

 

 این استاد دانشگاه، مهم ترین و نخستین مأموریت زن و مرد را، تشکیل خانواده دانست و تأکید کرد: ایفای نقش همسری و پدر و مادری، مقدم بر تحصیل، اشتغال و سایر فعالیت های اجتماعی است و هر عاملی که زن و مرد را از این مأموریت دور کند، قابل قبول نیست.

 

 

 

مرویان حسینی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: «تسامح، گذشت و بردباری مهمترین راهبرد موفقیت در زندگی است»، افزود: به خاطر داشته باشید درگیری ها هرگز برنده ندارد بلکه طرفین هر دو آسیب می بینند./930/ت303/ب 

وی با تأکید بر این که زندگی یک فرآیند اتفاقی نبوده و نیازمند برنامه ریزی است، به زوج های جوان توصیه کرد: فرزندآوری را به تأخیر نیندازید، از الگوهای موفق بهره گیرید، نسبت به جزئیات با تساهل و اغماض برخورد کرده و برای جبران اشتباهات به یکدیگر فرصت دهید، در مسائل اساسی نیز، مشاوره داشته باشید.

 

 

ارسال نظرات