۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۰۲۸۱۵
مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی مهارت های آزمون برای متقاضیان ورود به حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی از برگزاری دوره های آموزشی مهارت های تست زنی و آشنایی با آزمون پذیرش، برای متقاضیان ورود به حوزه های علمیه این استان خبر داد.
حجت الاسلام اميد سعادتي، مسؤول پذيرش حوزه علميه خراسان شمالي،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام امید سعادتی، مسؤول پذیرش نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی صبح سه شنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی مهارت های آزمون برای متقاضیان ورود به حوزه علمیه استان، با اشاره به این که آزمون پذیرش طلبه در حوزه های علمیه خراسان شمالی پنجم اردیبهشت ماه در بجنورد برگزار می شود، اظهار کرد: در شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی بیش از سه هزار متقاضی برای ورود به حوزه علمیه نام نویسی کرده اند که در مرکز استان آزمون داوطلبان برادر در دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد و آزمون داوطلبان خواهر در دبیرستان سمیه برگزارمی شود.

 

این مسؤول اضافه کرد: آزمون ورود به 14 مدرسه علمیه استان در تمام شهرهای خراسان شمالی به جز گرمه برگزار می شود چرا که محل برگزاری آزمون داوطلبان این شهر شهر جاجرم است.

 

به گفته وی با توجه به این که بسیاری از این متقاضیان با مدرک سیکل برای تحصیل در مقطع بلند مدت ثبت نام کرده اند و غالب آنها نیز آشنایی های لازم در زمینه تست زنی و آزمون پذیرش را ندارند؛ نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی اقدام به برگزاری دوره آموزشی مهارت های تست زنی و آشنایی با آزمون پذیرش برای متقاضیان ورود به حوزه علمیه کرده است.

 

حجت الاسلام سعادتی با اشاره به این که یکی از عوامل ریزش متقاضیان ورود به حوزه علمیه و عدم توانایی آنها در کسب حد نصاب نمره لازم، آشنا نبودن متقاضیان با آزمون پذیرش و روش های تست زنی در آن است، افزود: این دوره آموزشی به همین منظور در حوزه های علمیه برادران و خواهران تمامی شهرستان های خراسان شمالی برگزار شد.

 

به گفته وی دوره های آموزشی آشنایی با آزمون پذیرش حوزه و مهارت های تست زنی با حضور اساتید مربوط از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا سه شنبه هفته جاری ادامه داشت.

 

حجت الاسلام سعادتی اضافه کرد: این دوره آموزشی هفته گذشته در مدارس علمیه امام خمینی(ره) و حضرت صادق(ع) بجنورد و حوزه های علمیه برادران حضرت بقیة الله الاعظم(عج) و خواهران الزهرا(س) شهرستان مانه و سملقان و این هفته نیز در سایر مدارس علمیه برگزار شد.

 

وی در ادامه در مورد شمار متقاضیان ورود به حوزه های علمیه در استان خراسان شمالی گفت: امسال در مهلت ثبت نام، بیش از سه هزار نفر شامل هزار و 600 خواهر و هزار و 400 برادر برای ورود به مدارس علمیه استان نام نویسی کردند که آزمون ورودی آنها پنجم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

 

به گفته حجت الاسلام سعادتی پس از برگزاری آزمون، آن دسته از کسانی که حد نصاب نمره قبولی را کسب کرده باشند؛ وارد مراحل مصاحبه و گزینش می شوند و سرانجام از شمار کل ثبت نام کنندگان، 325 نفر شامل 185 برادر و 140 خواهر برای تحصیل در ترم آینده مدارس علمیه خراسان شمالی انتخاب می شوند.

 

گفتنی است، اکنون در استان 867 هزار نفری خراسان شمالی 14 حوزه علمیه شامل هشت مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران در شهرستان های مختلف فعال است و امسال در این مدارس بیش از هزار و 700 طلبه مشغول تحصیل هستند.

 

تا سال تحصیلی گذشته در مدارس علمیه استان خراسان شمالی تا سطح یک و پایه شش تدریس می شد اما از امسال امکان تحصیل طلبه ها تا سطح دو و پایه هشت در برخی از مدارس علمیه خراسان شمالی فراهم شده و آن گونه که مسؤولان نمایندگی حوزه علمیه استان پیش تر گفته بودند در سال تحصیلی آتی این امکان برای تعداد بیشتری از مدارس علمیه خراسان شمالی مهیا می شود./9314/پ202/ب

ارسال نظرات