۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۰۲۴۷۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

نظام اسلامی کرامت را به بانوان بازگرداند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه به زنان؛ نگاهی مادی و کالایی بود، اظهار کرد: نظام اسلامی کرامت را به بانوان ایرانی بازگرداند و زمینه نقش آفرینی فعال آنها در اجتماع را فراهم کرد.
حجت الاسلام يعقوبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی شامگاه شنبه در آستانه سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام و روز زن و مادر در دیدار با مشاوران امور بانوان ادارات خراسان شمالی و جمعی از بانوان فرهیخته استان، اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اگر چه ظاهرا برخی از بانوان در جامعه فعال بودند اما در واقع رژیم ستم شاهی نگاهی ابزاری و مادی به زنان داشت و از آنها به صورت کالا بهره کشی می کرد.
به گفته وی پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور سبب شد تا کرامت به بانوان ایرانی بازگردانده شود و زمینه نقش آفرینی فعال و مناسب آنها در جامعه فراهم شود.
امام جمعه بجنورد تصریح کرد: نگاه کالایی و مادی به زنان پیش از ظهور اسلام نیز وجود داشت اما آیین اسلام، زنان را از نگاه حقارت آمیز رهایی بخشید و برای آنها اهمیت ویژه ای در اجتماع قائل شد.
وی عنوان کرد: از نظر اسلامی بانوان زینت و نعمت خانواده بوده و از برخی جهات بر مردان برتری دارند و در طول تاریخ نیز بانوانی بوده اند که در دامن خود پیامبران الهی را تربیت کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی حضرت مریم، آسیه، خدیجه و زهرا(س) را از جمله این بانوان بزرگوار برشمرد و اضافه کرد: وجود این بانوان و نقش آنها در گسترش آموزه های الهی در جهان نشان دهنده نقش و اهمیت والای بانوان در جامعه است.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی بانوان را گوهرهای باارزش خلقت دانست و عنوان کرد: این گوهرهای ذی قیمت باید حفظ شوند اما این حفاظت به معنای عدم حضور و نقش آفرینی آنها در جامعه نیست.
به گفته وی بانوان باید در جامعه حضور داشته باشند و نقش آفرینی کنند اما این حضور می باید با حفظ حریم و رعایت شرایط و خصوصیات بانوان باشد.
در این دیدار مهردخت قوپرانلو، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی نیز گزارشی از عملکرد این اداره را ارائه کرد.
وی با اشاره به این که بانوان با پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به ارزش و جایگاهی که اسلام برای آنان قائل شده؛ نقش بسزایی در مدیریت کشور به دست آورده اند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری مسأله خانواده را مهم ترین موضوع بیان می کنند و این خود نشان دهنده ارزش والای بانوان در خانواده و اجتماع است.
وی اظهار امیدواری کرد که در دولت تدبیر و امید شاهد حضور بیشتر بانوان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... کشور باشیم چرا که به گفته او نقش خانه داری، همسرداری و تربیت فرزندان برای بانوان بسیار مهم است اما آنها وظایف اجتماعی و فرهنگی دیگری هم دارند و باید به این وظایف خود نیز عمل کنند./9314/پ203/ب
ارسال نظرات