۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۰۱۵۷۲
روزنامه العرب لندن:

حذف قرضاوی از نماز جمعه با هدف دوستی با کشورهای منطقه صورت می‎گیرد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه العرب لندن غیبت شیخ یوسف قرضاوی از نماز جمعه را در راستای مصالح و سیاست‎های قطر خواند.
قرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه العرب لندن امروز در بررسی وضعیت قطر و منع شیخ یوسف قرضاوی رییس مصری اتحادیه جهانی علمای مسلمان از امامت نماز جمعه دوحه نوشت: قطر در حال ایجاد آرامش در منطقه برای افزایش روابط دوستی خود با کشورهاست لذا از سخنرانی رییس مصری اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این کشور ممانعت می‎کند.


در این روزنامه آمده است: غیبت قرضاوی از نماز جمعه به هفت هفته متوالی رسیده و این درحالی است که نظام حاکم قطر دلایل این مساله را بیان نمی کند.


روزنامه العرب لندن تصریح کرد: روز گذشته خبری منتشر مبنی بر سفر قرضاوی به تونس و اقامت در این کشور منتشر شد ولی مقامات این کشور به شدت آن را نفی کردند.


سایت رسمی قرضاوی که همواره حضور یا عدم حضور وی در نماز جمعه را یک روز زودتر اعلام می کند، هفته گذشته، اعلام کرد که قرضاوی خطبه های نماز جمعه را ایراد خواهد کرد ولی برخلاف انتظار، شیخی دیگر نماز و خطبه های جمعه گذشته را به جای مسجد عمر بن خطاب در مسجد محمد بن عبدالوهاب خواند که این امر باعث تعجب نمازگزاران شد.


در حالی قرضاوی را از قرائت نماز جمعه دوحه منع می‎کنند که وی در آخرین سخنان خود در هفته گذشته گفته بود: بنده هم اکنون 88 سال دارم و بیش از 54 سال است که در قطر زندگی می کنم، بنابراین خود را قطری می دانم. من جزئی از قطر و قطر جزئی از من است، اما برخی این را نمی فهمند. عدم حضور من در نماز جمعه دوحه به دلایل شخصی است.


گفتنی است که قرضاوی از طرفداران تندروی اخوان المسلمین مصر است، پس از برکناری "محمد مرسی" رییس جمهوری سابق مصر، از منبر مسجد عمر بن خطاب، مردم مصر را علیه ارتش، پلیس و عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر، تحریک می کرد./994/ب904/د

ارسال نظرات