۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۰۱۰۷۳

قرضاوی بر عدم ترک قطر و از سرگیری نماز جمعه تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، ترک قطر را شایعه دانست و تأکید کرد که قطر جزئی از وی و وی نیز جزئی از قطر است.
شيخ يوسف قرضاوي رييس اتحاديه جهاني علماي مسلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ یوسف قرضاوی رییس مصری اتحادیه جهانی علمای مسلمان که سال هاست ساکن قصر است، درباره مخالفت مقامات این کشور با مواضع وی گفت: بنده هم اکنون 88 سال دارم و بیش از 54 سال است که در قطر زندگی می کنم، بنابراین خود را قطری می دانم.

 

وی با تأکید بر عدم ترک قطر، افزود: چه کسی گفته من این کشور را ترک می کنم؟ من جزئی از قطر و قطر جزئی از من است، اما برخی این را نمی فهمند.

 

قرضاوی که به دلیل مواضع فتنه انگیزانه در سال های اخیر به شهرت رسیده است، تصریح کرد: همه زنان و مردان، کودکان و بزرگسالان قطری بنده را دوست دارند و من نیز به آنان علاقه دارم. من دوست دارم که همه مردم به هم علاقه داشته باشند و علیه یکدیگر فعالیت نکنند.

 

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان درباره تصمیم عربستان سعودی مبنی بر فراخوان سفیر خود از قطر تأکید کرد که امیدوار است این اختلافات رفع شود.

 

وی درباره خبرهای ممنوعیت از اقامه نماز جمعه در دوحه، توضیح داد: عدم حضور من در نماز جمعه دوحه به دلایل شخصی است و نماز جمعه را از هفته آینده از سرمی گیرم.

 

قرضاوی که از حامیان اصلی محمد مرسی و اخوان المسلمین مصر به شمار می آید، درباره بحران به وجود آمده در این کشور، گفت: برخی افراد در پی توافق نبوده و تنها درصدد ایستادگی در برابر امت هستند. مصری ها یک ملت وحدت هستند و نباید متفرق شوند./980/ب903/د

ارسال نظرات