۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۰۰۳۱۳
فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

رضایت مراجع و علما از نیروی انتظامی استان قم توفیقی برای ماست

خبرگزاری رسا - فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این‌که رضایت مراجع و علما از نیروی انتظامی استان قم توفیقی برای ماست، گفت: رسانه‌ها در رسیدن نیروی انتظامی استان به این جایگاه تلاش‌های بسیاری داشته‌اند.
کاظم مجتبايي فرمانده نيروي انتظامي قم مجتبايي فرمانده انتظامي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار کاظم مجتبایی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان برگزار شد به تشریح عملکرد یکساله این ستاد در سطح استان پرداخت.
وی با اشاره به رتبه برتر نیروی انتظامی قم از نظر اطلاع‌رسانی نسبت به سایر استان‌ها، افزود: اگر نیروی انتظامی قم به این رتبه نائل آمده است بخش عمده آن مرهون زحمات رسانه‌های استان است.
رضایت مراجع، علما و امام جمعه استان از عملکرد نیروی انتظامی
فرمانده نیروی انتظامی استان قم اظهار داشت: این‌که مراجع، علما و امام جمعه استان از عملکرد نیروی انتظامی راضی هستند و مردم در سطح استان احساس آرامش می‌کنند، این توفیقی برای ماست و رسانه‌ها در این مسیر نیز تلاش‌ها و زحمات زیادی را متحمل شده‌اند.
مجتبایی با بیان این‌که در طی سال 92، 4 هزار و 824  نفر سارق دستگیر شده است، خاطرنشان کرد: 57 درصد سرقت‌ها کشف شده که سرقت قطعات خودرو با 21 درصد سرقت به عنوان رتبه اول سرقت‌ها و سرقت موتورسیکلت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: در طول سال جاری 10 هزار تصادف در سطح استان رخ داده است که این تعداد نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش را نشان می‌دهد.
صدور یک میلیون و 154 هزار و 855 قبض جریمه در طول سال جاری
فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به صدور یک میلیون و 154 هزار و 855 قبض جریمه در طول سال جاری در استان قم، بیان داشت: ارزش این قبض‌ها 33 میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر از سوی پلیس در طول سال جاری افزود: کشف مواد مخدر در سال جاری نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش داشته و در طول این مدت 40 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی و 250 قاچاقچی نیز دستگیر شده‌اند.
مجتبایی ادامه داد: در زمینه قاچاق کالا 310 نفر دستگیر و 220 خودرو توقیف شده و  ارزش ریالی کالاهای قاچاق ضبط‌ شده معادل 17 میلیارد و هفتصد میلیون تومان برآورد شده است.
وی با بیان این‌که پلیس فتا نیز فعالیت‌هایی را در زمینه جلوگیری از جرائم اینترنتی داشته است، یادآور شد: این پلیس در راستای جرائم اینترنتی74 نفر را دستگیر کرده که بیشترین جرائم مربوط به جرائم اقتصادی و ورود به حساب‌های اینترنتی مردم و جابجایی پول بوده است.
موضوع چهارشنبه آخر سال، یک موضوع اجتماعی است
فرمانده نیروی انتظامی استان قم نگاه پلیس به موضوع چهارشنبه آخر سال را یک موضوع اجتماعی برشمرد و گفت: ما با همین نگاه وارد شده و با خاطیان برخورد می کند چون یکی از وظایف پلیس تأمین نظم و امنیت برای مردم است.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که وضعیت جامعه به صورت اجتماعی و عادی باشد پلیس کاری نخواهد داشت اما اگر فضای جامعه به سمت امنیتی شدن و عدم آرامش سوق پیدا کند، قطعا پلیس وارد شده و با جدیت برخورد می‌کند.
مجتبایی با اشاره به این‌که سرو صداهای بیش از اندازه که منجر به نارضایتی مردم شود و امنیت را به چالش بکشاند خط قرمز پلیس بوده و در صورت مشاهده با اقتدار برخورد خواهد شد، افزود: در این راستا کارهای آگاه سازی نیز صورت گرفته است.
کشف بیش از 2 میلیون و 102 هزار مورد انواع مواد محترقه
وی ابراز داشت: ایست‌های بازرسی و گشت‌هایی نیز درباره چهارشنبه آخر سال در حال انجام است که تاکنون 14 نفر توزیع کننده مواد محترقه دستگیر و چهارمغازه نیز پلمپ شده است و بیش از 2 میلیون و 102 هزار مورد انواع مواد محترقه کشف شده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم تأکید کرد: ما برای کنترل چهارشنبه آخر سال از نیروهای سازمان یافته مردمی همچون بسیج و آمران به معروف نیز استفاده می‌کنیم.
وی با اشاره به برپایی 30 پایگاه نوروزی در تفریح‌گاه‌ها، مراکز و نقاط مهم شهر، گفت: کلیه پارک‌ها و مراکز تفریحی در طول تعطیلات سال جدید در حفاظت ایمنی و پلیس قرار خواهند گرفت.
فعالیت 600 گشت سواره اعم از خودرو و موتورسیکلت در سال جدید
مجتبایی ادامه داد: 600 گشت سواره اعم از خودرو و موتورسیکلت نیز فعال شده‌اند تا نسبت به تأمین امنیت و رسیدگی به درخواست‌های مردم اقدام کنند.
وی فعالیت های نوروزی نیروی انتظامی قم را شامل دو طرح انتظامی و ترافیکی برشمرد و افزود: طرح انتظامی ایام نوروز از 28 اسفندماه سال جاری تا 16 فروردین ماه سال آینده با گشت‌های سواره و پیاده در تمامی نقاط استان انجام خواهد شد.
فرمانده نیروی انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: طرح ترافیکی نیز از 25 اسفندماه سال جاری تا هجدهم فروردین ماه سال آینده با همکاری سازمان‌های امدادی و خدماتی در سطح شهر و محورهای مواصلاتی استان انجام می‌شود.
وی در پایان با بیان این‌که در اجرای دو طرح انتظامی و ترافیکی سعی شده نقاط حادثه خیز و تخلفات حادثه‌ساز بیشتر تحت پوشش قرار گیرد، بیان داشت: نقاط جرم خیز و مجتمع های مسکونی از اولویت‌های پوششی پلیس در این ایام محسوب می شوند./907/پ202/ع
ارسال نظرات