۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۱۹۹۵۲۷
با سخنرانی آیت‌الله یزدی؛

هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ افتتاحیه هفتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با سخنرانی آیت‌الله یزدی برگزار شد.
مجمع نمايندگان طلاب حوزه علميه قم افتتاحيه هفتمين مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه افتتاحيه هفتمين مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه افتتاحيه هفتمين مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، افتتاحیه هفتمین مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه پنج شنبه شب با سخنرانی آیت‌الله یزدی در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم آیت‌الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان این‌که ظرفیت‌های فراوانی برای مجمع نمایندگان وجود دارد، ابراز کرد: اعتقاد بنده این است که وقتی فردی نماینده می‌شود فکر نکند نماینده شواری اسلامی است بلکه نماینده طلاب است و باید وظایفی که از ناحیه نمایندگی بر او عارض شده افزون بر وظایف حوزوی خود به آنها عمل کند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت ارائه گزارش از سوی نمایندگان دوره قبل تأکید کرد و اظهار داشت: این افراد بگویند که در دوره خود چه اقداماتی انجام داده‌اند؛ بنده نمی‌خواهم بگویم که کاری انجام نشده است چون بالاخره جلساتی برگزار شده و از کارهایی که برای طلاب انجام شده بی اطلاع نیستم اما یک نماینده طلاب در حوزه علمیه قم بودن یک سری وظایف اضافه را نیز بر عهده آن شخص می‌گذارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: نمایندگان طلاب باید جلسات را به صورت منظم برگزار کنند و این گونه نباشد که وقتی کسی انتخاب شد در طول سال جلسات کمی را برگزار کند چون فلسفه وجودی یک نماینده ارتباط برقرار کردن با افراد است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: نمایندگان طلاب می‌توانند ارتباط مناسبی با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه در استان خود برقرار کنند و با این تعامل امکانات استان را در جهت مصالح طلاب هزینه کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مسکن را یکی از نیازهای مهم طلاب دانست و اظهار کرد: نمایندگان طلاب می‌توانند با ارتباط با خیران در شهر قم برای طلاب مسکن بسازند تا طلبه‌ها در آینده نگران مسکن نباشند.

حجت‌الاسلام سقای بی ریا از دیگر سخنرانان این مراسم بود، وی با آروزی توفیق برای کسانی که در دوره هفتم مجمع نمایندگان انتخاب شده‌اند، ابراز کرد: نمایندگان دوره ششم تلاش‌های فراوانی کردند و بار مسؤولیت بر دوش این افراد بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات نمایندگان دوره ششم، اظهار کرد: اقداماتی که این افراد در جهت اخلاقی، علمی، رفاهی و فکری طلاب انجام دادند مغفول مانده است.

حجت‌الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم نیز در این مراسم، با بیان این‌که تعداد شرکت کنندگان هفتمین دوره مجمع نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشت، ابراز کرد: همه صندوق‌ها بدون هیچ تخلفی شمارش شد و یکی از بهترین انتخابات مجمع نمایندگان و طلاب حوزه برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرخ فال با بیان این که تمام فرآیند انتخابات به تأیید رییس جامعه مدرسین رسید، ابراز کرد: در این دوره با بیش از صد استاد سطح عالی حوزه علمیه مشورت و سعی کردیم منشور روحانیت امام راحل به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی با اشاره به این‌که 406 نفر برای انتخابات هفتمین دوره مجمع ثبت نام کردند، اظهار داشت: بر اساس آیین نامه مجمع به 277 نفر احتیاج دارد.

گفتنی است در این مراسم که با حضور نمایندگان دوره ششم و هفتم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه برگزار شد آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه علمیه نیز حضور داشتند.927/پ202/ج

ارسال نظرات