۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۹۹۴۲۴
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

آموزه های قرآن در تمامی عرصه ها مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه گفت: قرآن پل ارتباطی میان خداوند و انسان است که باید تلاش کنیم تا این پل را محکم و استوار کنیم.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه صبح امروز در پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه برادران استان آذربایجان غربی اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت بشری است بنابراین آیات نورانی این کتاب مقدس باید در تمامی عرصه ها مورد توجه قرار گیرد.


وی ادامه داد: توجه به قرآن و پیام ‌های آن در عرصه زندگی ضروری است و در این راستا طلاب و روحانیون باید به خواندن و فهمیدن و تبیین آیات قرآن کریم اهتمام ورزید.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: این کتاب الهی باید در تمام عرصه‌ های زندگی سرلوحه و الگو قرار گیرد و بر این اساس پله های ترقی را طی کرد.


نماینده ولی فقیه و امام جنعه ارومیه گفت: خداوند ماهیت و حقیقت قرآن را در خود آن بیان فرموده و بنا به آن تعبیرات؛ قرآن چیزی جز آن است که در اختیار ما قرار گرفته است.


وی با بیان این نکته که برخی از ملائک و سفیران الهی وجود دارد که خداوند تبارک و تعالی قرآن را در اختیار آنان قرار داده است، افزود: بر اساس تعبیرات موجود در آیات شریفه قرآن کریم می توان دریافت که جزئی از قرآن در اختیار انسان و اصل و حقیقت آن در اختیار خداوند است.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: قرآن کریم از سوی نور بر قلب و روح مبارک پیامبر اکرم نازل شد و ایشان قبل از آن از مفهوم قرآن و ایمان خبر نداشت.


وی یادآور شد: قرآن حبل المتین است و درجات پایین آن در اختیار ماست تا بتوانیم از نورانیت وجود خداوند بهره مند شویم.


امام جمعه ارومیه ادامه داد: اگر همگان در راه رضای خدا حرکت کنیم و فقط رضای خدا و شادی خاطر حضرت ولی‌عصر(عج) را مد نظر قرار دهیم،‌ به طور حتم موفق خواهیم بود.


وی افزود: اگر با جان و دل آیات قرآن کریم را که به عنوان کامل ترین نسخه موفقیت برای زندگی افراد  است، باور کنیم و آن را در زندگی خود عملی کنیم بدون شک آثار چشمگیر و فراوانی در زندگی ما خواهد داشت و می تواند تحول بزرگی در زندگی ما ایجاد کند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: این مسئله در طول تاریخ نیز صادق بوده است به گونه ای که قرآن کریم تحولات زیادی در زندگی افراد مختلف با علایق و سلیقه های مختلف ایجاد کرده است که می تواند درس بزرگی برای ما باشد.


وی در پایان با اشاره به این نکته که انسان نماد قرآن و آیات خداوند است، گفت: طلاب باید تفسیر قرآن را در اولویت برنامه های خود قرار دهند چرا که فهم مفاهیم قرآنی از طریق تفسیر باعث می شود که طلاب بتوانند در تمامی حوزه های کاری به ویژه تبلیغ موفق تر و پویا تر عمل کنند.

 

گفتنی است، پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه برادران استان آذربایجان غربی صبح امروز همزمان با سراسر کشور در مسجد جامع ارومیه آغاز به کار کرد./936/پ202/ب

ارسال نظرات