۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۹۹۴۲۰

حضور جمعی از طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی در پایگاه های نیکوکاری

خبرگزاری رسا ـ جمعی از طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی به صورت گروهی برای اهدای کمک های مردمی خود در پایگاه های نیکوکاری خراسان جنوبی حضور یافتند.
جشن نيکوکاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، جمعی از طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در راستای اهدای کمک های مردمی خود و جذب مردم برای افزایش کمک در پایگاه های نیکوکاری حضور یافتند.

 

در این مراسم که 50 نفر از طلاب حوزه علمیه سفیران و طلاب سایر مدارس علمیه استان حضور داشتند ضمن اهدای کمک های مردمی خود به پایگاه ها با مردمی که در اطراف پایگاه ها حضور داشتند به گفت و گو نشسته و با توضیح دادن وضعیت بد اقتصادی خانواده ها نیازمند از مردم خواستند با کمک به آنها علاوه بر کسب ثواب معنوی نیازمندان جامعه را تنها نگذارند.

 

همچنین طلاب در جمع مردم با اشاره به روزهای آخر سال و بیان احکام خمس و زکات از مردم در خواست کردند برای کمک هرچه بیشتر نهادهای حمایتی به نیازمندان، خمس و زکات اموال خود را با محاسبه به دفتر مراجع و پایگاه های کمیته امداد پرداخت کنند.

 

همچنین حجت الاسلام رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در بازدید از پایگاه های نیکوکاری با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری با بیان این که بزرگترین ثواب در نزد خداوند شاد کردن دل محرومان و نیازمندان است، گفت: خداوند جامعه و امتی که مردم آن نسبت به نیازمندان و محرومان خود بی توجه و بی اعتنا باشند را مورد عذاب و امتحان های سخت قرار می دهد.

 

وی با بیان این که کمک به محرومان موجب وسعت رزق و روزی انسان شده و زمینه نزول باران که رحمت الهی است را فراهم کند، گفت: بسیاری از مشکلاتی که جامعه در حال حاضر به آن گرفتار است ناشی از بی توجهی به محرومان، یتیمان و فقیران است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که مردم باید به نیازمندان واقعی کمک کند، گفت: کمک به متکدیان خیابانی نه تنها ثواب نداشته بلکه معزلی به نام افزایش تکدی گری در جامعه را ایجاد کرده و موجب شده بعضی از افراد تکدی گری را به عنوان شغل خود انتخاب کرده و چهره جامعه و اسلام را زشت کنند.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی ادامه داد: بهتر است مردم وجوهات خیریه خود را در اختیار علما و نهادهای حمایتی برای کمک به نیازمندان قرار داده تا از نیازمند بودن شخصی که می خو اهند به او کمک کنند مطمئن شوند.

 

وی یادآور شد: جشن نیکوکاری بهترین فرصت برای مردم است که در ایام عید خنده را بر لبان افراد نیازمند جامعه بنشانند و با کمک به نیازمندان زمینه سعادت دنیوی و اخروی خود را فراهم کنند./968/پ202/ب 

ارسال نظرات