۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۹۹۱۲۸
آیت الله مهمان نواز:

محرومیت‌زدایی نیازمند فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری بر مشارکت بیشتر مردم در زمینه محرومیت زدایی از جامعه تأکید کرد و گفت: دین مبین اسلام دین ایثار و از خودگذشتگی است و خاندان عصمت و طهارت(ع) حتی افطاری مختصر خود را نیز به محرومان و ایتام می دادند.
آيت الله مهمان نواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، روز دوشنبه در آستانه چهاردهم اسفندماه؛ سالروز تشکیل نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره)، در دیدار با مسؤولان و مددکاران این نهاد در خراسان شمالی، رسیدگی به حال محرومان و نیازمندان را از آموزه های مهم اسلامی دانست و اظهار کرد: همه کسانی که در راستای این هدف حرکت می کنند نزد خداوند ارج و قرب ویژه ای دارند.
وی دین اسلام را دین دست گیری از نیازمندان و مستضعفان ذکر کرد و افزود: نهاد کمیته امداد در نظام جمهوری اسلامی نیز با همین هدف تشکیل شد چرا که حمایت از محرومان و نیازمندان جامعه از دستورات مؤکد اسلام و اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران است.
به گفته آیت الله مهمان نواز بر این اساس فعالیت های کمیته امداد در کشور ارزش بالایی دارد و تمام تلاش متولیان آن هم این است که در نظام اسلامی هیچ فردی گرسنه سر بر بالین نگذارد و هیچ برهنه ای از تهیه پوشاک و ضروریات زندگی ناتوان نباشد.
نماینده سه دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در بیش از سه دهه گذشته نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) در کشور موفق شده اهداف حمایتی انقلاب اسلامی را در جامعه محقق کند اما این روند باید با قدرت و کیفیت بیشتری ادامه داشته باشد.
آیت الله مهمان نواز همچنین بر مشارکت بیشتر مردم در زمینه محرومیت زدایی از جامعه تأکید کرد و گفت: دین مبین اسلام دین ایثار و از خودگذشتگی است و خاندان عصمت و طهارت(ع) حتی افطاری مختصر خود را نیز به محرومان و ایتام می دادند.
امام جمعه سابق مرکز استان خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که مردم مؤمن و دوست دار اهل بیت ایران اسلامی، با پیروی از پیامبر اکرم(ص) و خاندان مطهر ایشان، بیش از گذشته برای کمک به محرومان وارد میدان شوند و مشکلات مستضعفان و نیازمندان را کاهش دهند.
 
1700 طلبه و دانشجو در خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
امان الله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با اشاره به این که اکنون در این استان 120 هزار نفر نیازمند از خدمات این نهاد بهره مند می شوند، اظهار داشت: این تعداد شامل بیش از 15 درصد جمعیت استان است.
به گفته وی از شمار کل افراد نیازمند زیر پوشش کمیته امداد در خراسان شمالی 80 هزار نفر در قالب 33 هزار خانوار مستمری بگیر هستند و مابقی افراد نیز از خدمات حمایتی و کمک های موردی کمیته امداد استفاده می کنند.
حسین پور اضافه کرد: اکنون در استان بیش از هفت هزار دانش آموز و افزون بر هزار و 700 طلبه و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد بوده و از خدمات این نهاده بهره مند می شوند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته نیکوکاری اظهار داشت: در هفته نیکوکاری امسال هزار و 100 پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در این استان راه اندازی می شود.
گفتنی است، نهاد کمیته امداد در چهاردهم اسفند ماه سال 1357 و دقیقا 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به دستور امام خمینی(ره) به عنوان دومین نهاد انقلابی به منظور تحقق بخشیدن به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی در حمایت و امداد محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آنها‌، تأسیس شد.
قابل ذکر است، با وجود فعالیت های ارزنده کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان خراسان شمالی برای حمایت و خودکفایی نیازمندان، هم اکنون در این استان 867 هزار نفری بیش از 120 هزار نفر معادل 15 درصد کل جمعیت خراسان شمالی از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند.
بر اساس اعلام نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره)، استان خراسان شمالی با توجه به آمار مددجوها در زمره پنج استان محروم کشور قرار دارد./9314/پ202/س
ارسال نظرات