۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۱۹۸۹۴۷

حساب های یانوکوویچ مسدود شد

خبرگزاری رسا ـ علاوه بر رییس جمهور اوکراین و پسرش، حساب های بانکی و دارایی های ۱۸ اوکراینی مظنون به حمایت از دولت پیشین، بدون ذکر نام آن ها مسدود شد.
يانوکوويچ

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از صدای آمریکا، همزمان با وضع تحریم های اتحادیه اروپا علیه رییس جمهور برکنار شده اوکراین، بهشت مالی ثروتمندان یعنی اتریش، سوئیس و لیختن اشتاین تصمیم به مسدود کردن حساب های بانکی ویکتور یانوکوویچ گرفتند.


علاوه بر رییس جمهور اوکراین و پسرش، حساب های بانکی و دارایی های 18 اوکراینی مظنون به حمایت از دولت پیشین، بدون ذکر نام آن ها مسدود شده است.


سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش می گوید هدف این است، در حالی که اتحادیه اروپا در این مورد که آیا یانوکوویچ و نزدیکترین دستیاران او باید تحت تحریم های مالی و غیره قرار گیرند تصمیم می گیرد، مسلم شود هیچ پولی از حساب های آنها برداشت نشود.


دادستانی کل ژنو تحقیقات علیه یانوکوویچ و پسرش در خصوص پولشویی را آغاز کرده است. در همین ارتباط پلیس و دادستانی سوئیس شرکت بازرگانی ماکو، شرکتی فعال در حوزه ذغال سنگ و متعلق به پسر یانوکوویچ را بازرسی کردند.


ایوو برتوسا، رییس دادستانی کل ژنو می گوید: این تحقیقات به ما امکان داد تا بررسی کنیم چطور آن ها از طریق کارخانجاتی که در مالکیت مستقیم یا غیرمستقیم الکساندر یانوکوویچ است در اوکراین، هلند یا سوئیس ثروت اندوزی می کردند. تحقیقات بیشتر در روزهای آینده ادامه دارد.


آمریکا و اتحادیه اروپا که نقشی اساسی در برکناری یانوکوویچ از قدرت به وسیله کودتا را دارند، برای ضربه زدن به او و هم پیمانانش، از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات