۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۱۹۸۸۹۵

خطیب جمعه کاظمین شرکت در انتخابات را وظیفه‎ای ملی و دینی خواند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین شرکت در انتخابات را واجب ملی و دینی خواند و شهروندان را به گرفتن کارت الکترونیکی رای دهی دعوت کرد.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، خطیب جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد براثا برگزار شد، به انتقاد از وضعیت امنیت عراق پرداخت و گفت: انفجارهای تروریستی که در مناطق مختلف روی داده، مشکلات بسیاری بوجود آورده است.


وی افزود: همه انفجارها تا دقایقی خبر اول خبرگزاری‎ و شبکه‎های ماهواره‎ها هستند ولی پس از آن به فراموشی سپرده می‎شوند ولی تنها مسأله ای که هیچ گاه از خاطرها پاک نمی‎شود مصیبت و مشکلاتی است که این گونه انفجارها در پی دارد. در این انفجارها خانه‎های بسیاری ویران و کودکان یتیم و زنان بیوه می‎شوند.


وی با اشاره به سخن روزهای اول نیروهای امنیتی در مقابله با تروریست‎های داعش بیان داشت: نیروهای امنیتی عراق می‎پنداشتند که تروریست‎های داعش استان الانبار بیش از 200، 300 تن نیستند و خیلی سریع بحران آنان رفع خواهد شد ولی این تصورات آنان حقیقت نداشت.


این عالم عراقی از مسؤولان امنیتی و عراقی خواست که نسبت به وظایف محول شده به آن‎ها احساس مسؤولیت داشته باشند و تصریح کرد: چه توقعی از سربازی که هیچ گونه آموزش نظامی متناسب با این نوع جنگ‎ها ندیده است، می‎تواند داشت.


وی با تاکید بر ضرورت شرکت در انتخابات آینده عنوان کرد: کسانی که بر عدم حضور در انتخابات پافشاری می‎کند، فاسد هستند. مردم نباید در این انتخابات فریب سخنان انسان‎های فاسد را بخورند و از فرصت پیش آمده برای شرکت در سرنوشت کشور باید استفاده کنند.


خطیب جمعه کاظمین مشارکت در انتخابات را واجب ملی و دینی دانست و گفت: مردم عراق با دریافت کارت الکترونیک رای‎دهی در وظیفه ملی و دینی شرکت کرده‎اند. مردم نباید دریافت کارت الکترونیک رای‎دهی را به روزهای پایانی محول کنند./994/ب902/د

ارسال نظرات