۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۱۹۸۷۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

انسان شناسی اولین مرحله ورود به سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که امام سجاد(ع) در سبک زندگی اسلامی همواره بر شناخت ابعاد وجودی انسان‌ها تأکید دارند، گفت: انسان شناسی اولین مرحله برای ورود به سبک زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمين علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان  جنوبی، صبح امروز در جمع دانشجویان رشته فلسفه و معارف اسلامی دانشگاه بیرجند با بیان این که امام سجاد(ع) در کلام گهر بار خود در صحیفه سجادیه خود شناسی و انسان شناسی را اولین مرحله برای ورود به سبک زندگی دینی می دانند و در جهان هستی برای انسان مسؤولیتی سنگین در نظر می گیرند، گفت: امام سجاد(ع) منشا هدایت و ضلالت انسان را در شاکر و کافر بودن ساختار وجودی آدمی می دانند و می فرمایند اگر انسان ساختار وجودی و فطرت خود را به خوبی بشناسد قادر خواهد بود در مسیر کمال گام بردارد.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) می فرمایند اگر انسان فطرت خداجوی خود را بشناسد بر حسب حس خداجویی خود در مسیر حق حرکت خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این که انسان برترین مخلوق خداوند در روی زمین است، گفت: انسان وجود دو ساحتی دارد و اگر بتواند فطرت خوب خود را بر شهوت ها و هوس های خود حاکم کند می تواند به برترین درجه عالم برسد به گونه ای که مسجود تمامی فرشتگان و مخلوقات واقع شود.

 

وی با بیان این که عاقبت و فرجام انسان وابسته به اعمال او است، گفت: بر اساس نظر امام سجاد(ع) انسان باید در اعمال خوب با دیگران به مسابقه پرداخته و از آن ها سبقت بگیرد و باید انسان آگاه باشد که در رفتار خود همواره مسیر اعتدال را انتخاب کند و از افراط و تفریط پرهیز کند زیرا طبق رهنمودهای قرآن کریم و امام سجاد(ع) افراط و تفریط زمینه هلاکت آدمی را فراهم می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که انسان باید نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسد و سعی کند ویژگی های مثبت خود را تقویت کند، گفت: اگر انسان بتواند خواسته‌های درونی و رفتار خود را مدیریت کند به یقین خواهد توانست در جامعه هم از نظر اجتماعی رفتار مناسبی داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که امروزه در جامعه متأسفانه پوشش های بد، انواع مدها و آرایش های جوانان مورد تحسین و تشویق قرار گرفته است، گفت: برای این که بتوانیم یک جامعه اسلامی خوبی داشته باشیم که سبک زندگی دینی در آن رواج داشته باشد باید انسان ها را به رقابت در ارزش های خوب با یکدیگر تشویق کنیم.

 

وی یادآورشد: تا زمانی که لباس، پوشش، آرایش و سایر نکات حاشیه ای در خانواده و جامعه مورد تشویق قرار گیرد قطعا ارزش هایی مانند حجاب، عفاف، تلاوت قرآن و خواندن نماز در جامعه کم رنگ خواهد بود. /968/پ202/س

 

ارسال نظرات