۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۹۸۵۸۰
مرکل:

ایران نه تنها برای اسرائیل تهدید است بلکه برای اروپا نیز تهدید به حساب می‌آید

خبرگزاری رسا ـ صدر اعظم آلمان ادعا کرد که کشورش ایران را نه تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه آن را تهدیدی برای تمامی کشورهای اروپا تلقی می‌کند.
مرکل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که از سرزمین‌های اشغالی دیدار کرده است، تصریح کرد که کشورش، ایران را نه تنها تهدیدی برای اسرائیل می‌داند بلکه آن را تهدیدی برای تمامی کشورهای اروپا تلقی می‌کند.

 

مرکل در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: آلمان گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران را دنبال می‌کند.

 

در همین رابطه نخست وزیر رژیم اشغالگر با تکرار ادعاهای همیشگی خود برنامه هسته‌ای ایران را بزرگترین تهدید برای امنیت جهان خواند و افزود: من قصد دارم که با مرکل در مورد برنامه هسته‌ی ایران صحبت کنم تا مانع از آن شویم که ایران قدرت ساخت سلاح هسته‌ای را پیدا کند.

 

وی گفت تنها راه رسیدن به صلح با فلسطینی‌ها این است که آن‌ها اسرائیل را به عنوان یک «کشور یهودی» به رسمیت بشناسند. وی که در کنفرانس خبری مشترک با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان صحبت می‌کرد، گفت مذاکرات سازش باید به دو کشور مجزا در کنار هم منجر شود. نتانیاهو همچنین گفت برای دستیابی به راهکاری دائمی که مسئله اسرائیل و فلسطین را برای همیشه حل کند، آماده بوده و امیدوار است «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم برای این کار آمادگی داشته باشد.

 

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در این نشست خبری بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد و گفت: «من معتقدم در ایران نباید هیچ غنی‌سازی، هیچ سانتریفیوژ و هیچ پلوتونیومی وجود داشته باشد.»/982/ب102/د

ارسال نظرات