۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۹۸۳۴۰

آغاز طرح آموزشی«مهارت‌های زندگی» در خراسان شمالی

خبرگزاری رساـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: این اداره کل از ابتدای اسفند ماه امسال طرح آموزش محله محور مهارت های زندگی را با مشارکت شهرداری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی آغاز کرده است.
طرح آموزشي مهارت هاي زندگي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به آغاز اجرای طرح آموزش محله محور مهارت های زندگی در بجنورد، مرکز این استان، اظهار کرد: طرح مزبور از ابتدای اسفند ماه آغاز شده و تا پایان تیر ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
به گفته وی طرح آموزش محله محور مهارت های زندگی بر اساس تفام نامه منعقد شده مابین اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد و با هدف ارتقای شاخص های دینی و فرهنگی زندگی جوامع هدف اجرا می شود.
حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که در ارائه و اجرای این طرح جمعیت بانوان فرهیخته خراسان شمالی نقشی اساسی دارند، اضافه کرد: در طرح آموزش محله محور مهارت های زندگی 10 ساعت آموزش برای جوامع هدف در نظر گرفته شده که از این میزان پنج ساعت آموزش از سوی اساتید حوزه دین در زمینه مسائل اعتقادی و مذهبی مهارت های زندگی و پنج ساعت آموزش نیز از سوی اساتید روانشاسی ارائه می شود.
وی عنوان کرد: در این طرح تأمین و ساماندهی اساتید حوزه دین و معرفی و هماهنگی مساجد و حسینیه ها به عنوان محل آموزش از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی انجام می شود و شهرداری بجنورد نیز با استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف و شورایاران محلات برگزاری این دوره ها را بر عهده دارد.
حجت الاسلام روحانی نیا اظهار داشت: در طرح آموزش محله محور مهارت های زندگی سه دوره آموزشی 10 ساعته مجموعا 30 ساعت در هر یک از محله های مورد نظر این طرح برگزار می شود.
وی عنوان کرد: ارتقای سطح آگاهی همسران در زمینه فضائل اخلاقی و حرفه ای در زندگی، تحکیم بنیان خانواده، جلوگیری از گسستگی های عاطفی در خانواده، تعمیق و تبلیغ الگوها و آموزه های دینی و فرهنگ سازی در زمینه استفاده از مشاوران در حوزه خانواده از جمله اهداف این طرح به شمار می روند.
حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به لزوم ارائه آموزش های مختلف زندگی به همسران بر مبنای آموزه های دینی و اسلامی در جامعه، افزود: تاکنون در این زمینه آموزش های مختلفی از سوی دستگاه ها و نهادهای مرتبط به خانواده ها ارائه شده اما به دلیل آن که در ارائه این آموزش ها غالبا گروه ها و جنسیت های خاصی مطرح بوده، در این طرح که از سوی جمعیت بانوان فرهیخته استان خراسان شمالی پیشنهاد شده است، سعی شده تا خلاءهای احتمالی موجود در بین بانوان در زمینه مهارت های زندگی جبران شود.
به گفته وی متأسفانه اکنون در بین خانواده ها آسیب های مختلفی از جمله عدم ارتباط مؤثر بین زوجین و طلاق های عاطفی، مشکلات والدین با فرزندان و یا بالعکس، اهمیت قائل نشدن برای احکام و دستورات دینی و ... وجود دارد و در این زمینه لازم است تا دستگاه ها و نهادهای مرتبط با همکاری و هماهنگی یکدیگر ضمن اجتناب از موازی کاری و فعالیت های صرفا تبلیغاتی، به اجرای طرح های مؤثر و کارآمد بپردازند.
گفتنی است، اکنون در شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی 214 هزار نفر در قالب افزون بر 50 هزار خانوار زندگی می کنند و با توجه به این که حدود 30 درصد از جمعیت این شهر در مناطق حاشیه ای سکونت دارند؛ مشکلات فرهنگی و اجتماعی موجود در این مناطق از جمله دغدغه های مهم مسؤولان استان خراسان شمالی و شهر بجنورد محسوب می شود./9314/پ202/س
ارسال نظرات