۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۹۷۵۲۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

تبلیغ آزادانه احکام دین از برکات انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به برکات معنوی و فرهنگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: با این انقلاب خداوند باب رحمت را بر مردم مؤمن ایران به خصوص بر ما طلاب گشود تا ما بتوانیم در بین اقشار مختلف مردم وارد شده و احکام خداوند را بر مردم تبلیغ کنیم و باید شکرگزار این نعمت باشیم.
حجت الاسلام سيد مهدي قريشي، امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت السلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، در درس اخلاق امروز حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: بزرگ ترین نعمت برای ما ایرانی ها وجود پر خیر و برکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است که در قیامت انسان متوجه می شود که خداوند به خاطر وجود این دو بزگوار چه قدر بلا را از کشور ما دفع کرده است‌.

وی ادامه داد: برای ما وظیفه است بر این نعمت خدای متعال شکرگزار باشیم، همه مردم به خصوص علما از برکات حضرت معصومه استفاده کرده اند و هر مشکلی که برای طلبه ها به وجود می آید به سراغ این بانو می روند؛ بنابر این رفتن به زیارت این بزگواران باید با تمام امید و یقین کامل باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد‌: من آن اندازه که زندگی امام زاده گان را بررسی کردم بر هیچ امام زاده ای مثل حضرت معصومه سفارش نشده است زیارتنامه ائمه از زبان امامان صادر شده است ولی زیارت نامه امامزاده ها از زبان علما صادر شده است ولی زیارت نامه حضرت معصومه(س) از زبان یک معصوم و امام رضا(ع) صادر شده است و این مسأله، مقام حضرت را نشان می دهد.

استاد اخلاق حوزه اظهار داشت: در زیارت نامه این بزرگوار می خوانیم «اشفعی لی فی الجنة» و این نشان می دهد که این بانو مقام شفاعت دارد امیدوارم خداوند زیارت این بزرگواران را نصیب همه ما بفرماید.

وی با اشاره به برکات معنوی و فرهنگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: با این انقلاب خداوند باب رحمت را بر مردم مؤمن ایران به خصوص بر ما طلاب گشود تا ما بتوانیم در بین اقشار مختلف مردم وارد شده و احکام خداوند را بر مردم تبلیغ کنیم و باید شکرگزار این نعمت باشیم.

امام جمعه ارومیه در ادامه به وظیفه طلاب اشاره کرد و افزود: از وظایف مهم یک طلبه این است که خوب درس بخواند مردم همان انتظاری که از یک آیت الله دارند از یک طلبه هم دارند و انتظار دارند که به همه سؤالات او پاسخ دهد؛ بنابر این از یک طلبه انتظار می رود با سواد باشد، باید شبانه روز درس بخواند و فعالیت علمی و فرهنگی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تأکید کرد: در محضر اساتیدی که بودیم و از محضرشان استفاده کردیم می گفتند شبانه روز درس می خواندیم و در طول سال فقط دو روز تعطیلی داشتیم؛ از این رو زمانی که وارد جامعه شدید وقت برای مطالعه پیدا نمی کنید من خودم بارها شده که در بین غذا خوردن مطالعه می کنم زیرا وقت برا ی مطالعه ندارم .

وی به شخصیت علمی و معنوی شهیدان مطهری و مفتح در بین دانشگاهی‌ها اشاره کرد و گفت: علت مقبولیت این دو بزرگوار در بین اقشار باسواد جامعه علم و اخلاق این بزگواران بوده است که تمام سؤالات را جواب می دادند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از ضروریات دیگر داشتن قلمی روان است طلبه باید یاد بگیرد چگونه به قلم روز مسلط باشد که در بین مردم پذیرش داشته باشد. طلبه باید مجهز به صلاح علم و دانش باشد و در انجام وظیفه کوتاهی نکند و برای امام زمان(عج) زینت باشد نه باعث سر شکستگی امام زمان شود./918/پ202/س

ارسال نظرات