۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۹۶۲۱۹
22 بهمن ماه؛

برگزاری یادواره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه بیرجند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی با بیان این که طلاب و روحانیون با معرفی امام و انقلاب به مردم جرقه های نخستین انقلاب را زدند، گفت: هدایتگری روحانیت در دوران طاغوت چاشنی و جرقه بزرگترین انقلاب قرن اخیر شده است.
سازمان بسيج طلاب و روحانيون کشور

حجت الاسلام محمد رضا توکلی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که مهم ترین رسالت روحانیون و طلاب قبل از انقلاب معرفی انقلاب اسلامی و شخصیت امام خمینی به مردم بود، گفت: روحانیون در دوران طلاغوت با معرفی انقلاب اسلامی، اهداف و دستاوردهای آن زمینه بسیج و از خودگذشتگی همگانی را در مردم برای مبارزه با  رژیم طاغوت فراهم کردند.

 

وی با بیان این که روحانیون چه در زمینه هدایتگری و چه در مبحث مبارزه با رژیم نامشروع طاغوت پیشگام سایر گروه های مردم بودند، گفت: روحانیت رنج زندان و شکنجه های وحشیانه رژیم طلاغوت را به جان خریدند تا بتوانند از امام و آرمان های مشروع و برحق ایشان حمایت کنند.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی با اشاره به نقش گسترده روحانیون خراسان جنوبی در پیروزی انقلاب، گفت: طلاب و روحانیون خراسان جنوبی از جمله شهید حجت الاسلام شهاب نقش مهمی در هدایت مردم خراسان جنوبی برای پیروزی انقلاب داشتند.

 

حجت الاسلام توکلی با اشاره به گردهمایی بزرگ روحانیون و طلاب در روز 12 بهمن ماه در سالروز ورود امام خمینی در میدان امام شهرستان بیرجند، گفت: اجتماع بزرگ روحانیون و طلاب در این روز به دشمنان انقلاب گوشزد می کند که روحانیون و طلاب همچون گذشته در مسیر و خط رهبری بوده و با هدایتگری خود اقتدار انقلاب را به جهانیان نشان خواهند داد.

 

وی همچنین از برگزاری یادواره شهدای شاخص روحانی و طلاب در 22 بهمن ماه در مدرسه علمیه رضویه شهرستان بیرجند خبرداد.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی از برگزاری مراسم خاطره گویی انقلاب به طور روزانه در 22 مدرسه علمیه استان خبرداد، گفت: در این مراسم نیروهای برجسته و شاخص انقلابی خاطرات خود را برای طلاب و روحانیون بازگو خواهند کرد تا روحانیون بتوانند به رسالت خود عمل کرده و انقلاب را کامل تر از قبل به نسل جوان معرفی کنند.

 

حجت الاسلام توکلی ادامه داد: همزمان بادهه فجر 100 نفر از روحانیون برجسته استان برای انجام فعالیت های تبلیغی به نقاط و روستاهای محروم استان که بدون روحانی هستند اعزام شده و در مورد انقلاب و دستاوردهای آن برای مردم سخنرانی خواهند کرد.

 

وی عطر افشانی مزار شهدا، دیدار از خانواده ها شهدای روحانی و نواختن زنگ انقلاب در مدارس علمیه استان را از مهم ترین برنامه های بسیج روحانیون در دهه فجر در خراسان جنوبی عنوان کرد.

 

حجت الاسلام توکلی یادآورشد: طلاب بسیجی مانند سال های گذشته حضور فعالی در ویژه برنامه های دهه فجر خواهند داشت./968/ت302/ب

ارسال نظرات