۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۹۵۹۰۸
امام جمعه کاظمین:

بحران الانبار نسخه مشابه بحران سوریه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کاظمین بر لزوم حمایت از ارتش عراق در برابر تروریسم تأکید کرد و اظهار داشت که بحران الانبار نسخه مشابه بحران سوریه است.
شيخ جلال الدين صغير خطيب جمعه کاظمين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، امام جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد براثا برگزار شد برخی از مقامات این کشور را به تقویت تروریسم متهم کرد و گفت: توهین و تضعیف ارتش به هیچ وجه جایز نیست و سربازی که سینه خود را در برابر سلاح تروریست قرار می دهد شایسته تقدیر است.

 

وی افزود: متأسفانه برخی از مسؤولان روند معکوسی را در پیش گرفته و به جای اینکه به ارتش افتخار کنند و آن را تقویت سازند با برنامه ریزی غلط در حال تقویت تروریسم هستند.

 

حجت الاسلام صغیر بر لزوم ریشه کن شدن تروریسم در عراق تأکید کرد و اظهار داشت: آنچه در الانبار رخ می دهد، نسخه مشابه بحران و تروریسم در سوریه است. تروریست های الداعش همه مناطق را مورد هدف قرار داده و از قدرت ارتش می کاهند.

 

امام جمعه کاظمین تصریح کرد: باید تدابیر لازم برای مبارزه با تروریست ها اتخاذ شود تا فریب نقشه آنها را نخورده و بتوانیم ضربه لازم به این گروه را وارد سازیم.

 

وی از عملکرد برخی مسؤولان در اداره کشور انتقاد کرد و ادامه داد: پروژه سیاسی عراق با پروژه امنیتی و نظامی گره خورده است، بحران امنیتی با حفظ آرامش حل می شود. متأسفانه برخی از مسؤولان توانایی اداره کشور را ندارند به گونه ای که استان های بصره، میسان و ذی قار تاکنون از سهم نفت چیزی عایدشان نشده است.

 

شیخ صغیر با اشاره به سالگرد انفجار مسجد براثا، گفت: شهدای این انفجار به دیدار معبود خود شتافتند و ما ماندیم تا همچنان مشکلات و مصایب امت را نظاره گر باشیم و از بحران هایی که مسلمانان با آن دست و پنجه نرم می کنند، رنج ببریم.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات پارلمانی تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: گرچه امید چندانی به برگزاری انتخابات در زمان مقرر وجود ندارد، ولی باید به فرامین مراجع تقلید اهتمام ورزیده و زمینه های برگزاری این انتخابات فراهم شود.

 

وی افزود: متاسفانه برخی از خبرها با هدف توهین به سایر گروه های سیاسی یا کسب آرای مردم منتشر می شود، همگی باید به این مسائل توجه کرده و هر خبری را باور نکنند./980/ب902/د

ارسال نظرات