۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۹۴۹۷۷
در جمع مدیران کل سازمان بهزیستی مطرح شد؛

تاکید آیت الله مکارم بر لزوم تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت برای رفع آسیب های اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر لزوم تخصیص اعتبارات لازم از سوی دولت برای رفع آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: آسیب های اجتماعی گاهی اوقات باعث آسیب های اخلاقی و فرهنگی می شود، از این رو توجه به رفع آنها امری مهم است.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار مدیران سازمان بهزیستی شرکت کننده در اجلاس سراسری نماز، به تبیین اهمیت این فریضه در دین مبین اسلام پرداخت.

این مرجع تقلید تعبیرات قرآنی را نشان دهنده اهمیت و جایگاه فوق العاده نماز دانست و خاطرنشان کرد: نماز ستون خیمه دین به شمار می آید و روز قیامت ابتدا به مساله نماز در پرونده اعمال انسان نگاه می کنند و بعد سایر اعمال مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به روایاتی از حضرت رسول(ص) یادآورشد: اقامه نماز در شبانه روز به مدت پنج مرتبه باعث شست وشوی قلب انسان و زدودن گناهان و انحرافات از وجود انسان می شود.

 

این مرجع تقلید نماز را معراج مؤمن دانست و بیان کرد: اگر نماز انسان نماز درست و صحیحی باشد عامل تربیت او به شمار می رود، ما همواره نسل جوان را به اقامه نماز در اول وقت و با حضور قلب سفارش می کنیم.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود سازمان بهزیستی را یک سازمان مهم در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف معلولان و آسیب دیدگان اجتماعی ارزیابی کرد.

 

وی بودجه تخصیص یافته از سوی دولت برای رفع آسیب های اجتماعی را ناکافی دانست و تاکید کرد: دولت باید بودجه لازم را در نظر گیرد تا آسیب دیدگان اجتماعی در مراجعه به سازمان بهزیستی با مشکل مواجه نشوند.

 

این مرجع تقلید با تاکید بر این که آسیب های اجتماعی گاهی اوقات باعث آسیب های اخلاقی و فرهنگی می شود، از این رو توجه به هر دو بعد امری ضروری و حیاتی است، بیان داشت: فعالیت های فرهنگی شما مخصوص ایتام و معلولان تنها نباشد.

 

وی در پایان مدیران سازمان بهزیستی را به خدمت خالصانه و به قصد تقرب الی الله توصیه کرد و گفت: اگر بتوانید اعتماد مردم را جلب کنید آنها نیز به کمک شما خواهند آمد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی جلب اعتماد مردمی را سرمایه مهم هر نهاد و دستگاهی دانست و با اشاره به حدیثی از حضرت رسول(ص) نکات اخلاقی برای حاضران بیان و تصریح کرد: بهترین مردم کسی است که بیشترین خدمت را به جامعه و مردم داشته باشد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات