۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۹۴۶۲۹
با محوریت حماسه ششم بهمن سال 60؛

سلسله نشست های گفتمان دینی در آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با هفته بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 ، سلسله نشست های گفتمان دینی در آمل برگزار می شود
گفتمان ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در دفتر امام جمعه آمل برگزار شد با بیان این که حماسه ششم بهمن سال 60 مردم آمل افتخاری بسیار ارزنده است، گفت: ابعاد والای این حماسه بزرگ باید برای همگان به خصوص نسل جوان جامعه تبیین شود.

 

وی با اشاره به این که حماسه مردم آمل آن چنان عظمتی برخوردار بوده که حضرت امام خمینی(ره) آن را در وصیت نامه سیاسی الهی خود بیان کردند، ادامه داد: ابعاد حماسه ششم بهمن باید در متون درسی گنجانده شود تا جوانان ما بدانند این انقلاب با چه تلاش های گرانقدری به دست آنان رسیده است.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که مردم ولایت مدار آملی با غیرت دینی و بصیرت به موقع خود پاسخ مناسبی را به منافقان دادند، گفت: آملی ها با این حماسه تاریخی و درخشان نشان دادند که هیچ گاه در برابر ظالمان تسلیم نخواهند شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید بر این که مسؤولیت همگان در راستای تبیین و حفظ حماسه آمل بسیار سنگین است، گفت: این حماسه باید به درستی و شایسته ترین صورت به نسل جوان جامعه شناخته شود تا در این شرایط تهاجم فرهنگی از داشته های ارزنده خود به نحوی والا استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به برنامه های اداره تبلیغات اسلامی آمل در هفته بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل، بیان داشت: سلسله نشست های گفتمان دینی با محوریت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل در مدارس، مساجد و هیئت های مذهبی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی با بیان این که بیش از 110 نمازجماعت در مساجد شهرستان آمل برپا می شود، خاطرنشان کرد: روحانیان در هفته بزرگداشت این حماسه به تبیین دلاورمردی های مردم هزارسنگر آمل و نقش بصیرت در خلق این حماسه بزرگ می پردازند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با تاکید بر این که ویژه برنامه های گرامی داشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل از سوی هیأت های مذهبی شهرستان برگزار می شود، ادامه داد: در این راستا گردهمایی بزرگ مربیان قرآن، مداحان خواهر و مبلغان سنتی به همت این اداره صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام حسین محمدیان، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل، نیز در این جلسه با بیان این که آن عزیزانی که در حادثه ششم بهمن آمل حضور داشتند خاطرات بسیار ارزنده ای دارند که باید به درستی از آن استفاده شود، گفت: روحانیان پیشگام ترویج ارزش های حماسه بزرگ ششم بهمن باشند و در سالگردهای این حماسه باید به موضوع پررنگ تر پرداخته شود تا نسل امروز به درستی با آن آشنا شوند.

 

وی با اشاره به این که مردم هوشیار آمل با بصیرتی والا نقشه های دشمنان را نقش بر آب کردند،بیان داشت: بی حساب و کتاب نبود که حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از این حماسه بزرگ نام برده است.

 

حجت الاسلام محمدیان با بیان این که تبیین ابعاد حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل به نفع آینده نظام اسلامی و باعث شور و هیجان خود ملت است، خاطرنشان کرد: امروز آملی سرزنده داریم که مرهون تلاش حماسه سازان این شهرستان است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه آمل با تاکید بر این که برنامه های مناسب در قالب اقشار مختلف مردمی و به خصوص دانش آموزی باید برگزار شود، گفت: سنگرسازی در داخل شهر بسیار پسندیده است که باعث زنده شدن خاطرات آن حماسه بزرگ خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات