۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۹۳۹۸۴
معاون سیاسی وزیر کشور:

230 حزب از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز گرفته اند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی کشور با بیان اینکه از ابتدای تشکیل کمیسیون ماده 10 احزاب تاکنون 230 حزب از این کمیسیون مجوز گرفته اند گفت :‌ حدود یک چهارم احزابی که تابع قوانین و اساسنامه بوده و اقدامات آنان منحصربه دوره انتخابات نمی باشد به صورت فعال و نیمه فعال در کشور فعالیت می کنند .
ميرولد

به گزارش خبرگزاری رسا، اولین نشست هم اندیشی و تبادل نظرتشکل های سیاسی با حضور وزیر کشور و 60 حزب و تشکل سیاسی صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد .


مهندس میرولد معاون سیاسی وزیر کشور در آغاز این نشست گفت : انشاء الله نتایج حاصل از این نشست راهگشایی خیر برای مردم عزیز کشورمان باشد.


مهندس میرولد با تأکید بر ضرورت تناسب فعالیت های احزاب با نیاز کشور خواستار بررسی آسیب شناسانه از فعالیت ها و اقدامات احزاب شد و گفت : می بایست اگر موانعی بر سر راه فعالیت آنان وجود دارد، این موانع شناساسی شود .


وی افزود : تاکنون 19 مورد تقاضا درخصوص تأسیس حزب جدید از شروع فعالیت دولت تدبیر و امید به وزارت کشور ارسال شده است .


میرولد با بیان اینکه در این نشست حدود 60 حزب و جامعه فعال دعوت شده اند گفت :‌ درصدد هستیم با هم اندیشی نظرات احزاب را دریافت و موانع پیش روی آنان را در جامعه شناسایی و با تدبیر حل کنیم و در آینده نیز برای تعامل بیشتر با سایر احزاب برنامه ریزی های لازم صورت می پذیرد .


وی گفت : انشاء الله با ریشه یابی فعالیت های احزاب شاهد حضور احزابی فعال و قوی در کشور خواهیم بود .

 

ارسال نظرات