۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۹۳۸۴۰

مخالفت کم سابقه مردم آمریکا با جنگ افروزی های اوباما

خبرگزاری رسا ـ نتایج یک نظرسنجی تازه حاکی از آن است که جنگ افغانستان میان شهروندان آمریکایی بسیار نامحبوبتر از جنگ ویتنام است.
نظاميان آمريکايي در افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از مخالفت کم سابقه مردم آمریکا از ادامه حضور نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان خبر داد.


بر اساس این گزارش، نتایج یک نظرسنجی تازه حاکی از آن است که جنگ افغانستان میان شهروندان آمریکایی بسیار نامحبوبتر از جنگ ویتنام است.


این نظرسنجی که مشترکا توسط شبکه تلویزیونی سی ان ان و موسسه نظرسنجی بین المللی ا.آر.سی. انجام شده، حاکی از آن است که 82 درصد از آمریکایی ها با جنگ افغانستان مخالفند.


این در حالی است که نظرسنجی 4 سال پیش همین دو نهاد نشان داده بود که نیمی از شهروندان آمریکایی از حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان حمایت کرده بودند.


نتایج این نظرسنجی و نظرسنجی مشابهی که مشترکا توسط روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری آمریکایی ای بی سی انجام شده و نتایج آن هفته گذشته انتشار یافت، نشان می دهد که حضور نظامی نیروهای آمریکایی در افغانستان حتی کمتر از حضور آنها در ویتنام طی دهه های 60 و 70 میلادی مورد پذیرش آمریکاییان است.


این نظرسنجی تازه همچنین نشان می دهد که اغلب شهروندان آمریکایی خواهان آنند که نیروهای نظامی این کشور زودتر از ضرب الاجلی که توسط رئیس جمهوری آمریکا تعیین شده یعنی تا پایان سال 2014 به کشور بازگردند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات