۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۹۳۴۹۵
نایب رییس مجلس:

از ظرفیت وقف در خلق حماسه اقتصادی استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید از ظرفیت وقف برای خلق حماسه اقتصادی بهره بگیریم، گفت: متاسفانه امروز اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید و مدیریت درست مصرف تبدیل به ریاست راهبردی کشور در عرصه اقتصاد نشده است.
حجت الاسلام ابوترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در سخنانی در پنجمین همایش وقف و رسانه در تالار وحدت تهران با بیان این‌که در میان آموزه‌های دینی وقف از جایگاه ویژه و برجسته‌ای برخوردار است، افزود: این عبادت انسان ساز و تربیت کننده در متن آموزه‌های دینی جایگاه فاخری دارد.

وی در ادامه گفت: اگر وقف و موقوفات نبود امروز قطعا با توسعه ملی و توسعه فرهنگی در دنیای اسلام روبرو نبودیم و اگر از این عبادت ارزشمند درست بهره می‌گرفتتیم از شکوفایی اقتصادی در دنیای اسلام بهره‌مند بودیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان این‌که وقف نقش بزرگی در تربیت انسان واقف دارد، تصریح کرد: اگر تربیت و تکامل خود را در دستور کار داریم باید به مقوله وقف نگاه ویژه‌ای داشته باشیم؛ چرا که با این نگاه راه برای تاثیرگذاری شایسته در رشد جوامع بشری هموار می‌شود.

وی با بیان این‌که یک واقف متعهد و هوشمند باید نیازهای جامعه را رصد کند، افزود: واقفین هوشمند در تاریخ اسلام سرمایه مادی خود را برای توسعه علمی جوامع اسلامی وقف کرده‌اند و این بینش عمیق آن‌ها را نشان می‌دهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد واقفین هوشمند در کنار نگاه به توسعه علمی توجه ویژه‌ای به نمادهای ارزش‌های دینی در جوامع اسلامی داشته‌اند که امروز بسیاری از مساجد و اماکن متبرکه حوزه‌های علمیه و مدارس ما در پرتو این سنت حسنه وقف شکل گرفته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که متاسفانه آن گونه که باید از این سنت حسنه الهی استفاده نشده است، گفت: باید تمام توجه خود را به افزایش بهره‌وری موقوفات معطوف کنیم و این کار یک عزم و اراده ملی از سوی دولت، مجلس، قوه قضاییه و رسانه‌ها را نیاز دارد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اظهار کرد: از موقوفات می‌توان به عنوان پشتوانه قدرتمند در تحقق و خلق حماسه اقتصادی برای تولید ثروت بیشتر استفاده کرد، اما در این راه نیز هنوز در گام‌های ابتدایی هستیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که هنوز اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانایی و نوآوری ملی، تولید، کار و مدیریت درست مصرف مبدل به ریاست راهبردی کشور در عرصه اقتصادی نشده است گفت: هنوز اقتصاد ما مبتنی بر درآمدهای نفتی و مبتنی بر مواهب طبیعی است.

وی در پایان تاکید کرد: باید همه دولتمردان، اصحاب رسانه و مسئولان موقوفات در راستای تولید ثروت از موقوفات گام‌های بلندی بردارند تا در این مسیر لذت بخش و حماسه ساز یعنی حماسه اقتصادی نیز موفق و سربند باشیم./9662/پ203/ج

ارسال نظرات