۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۹۲۸۵۴
آیت‌‌الله حسینی بوشهری:

تحریم‌ها و عربده‌کشی دشمنان نمی‌تواند ذره‌ای خلل در اراده ملت و مسؤولان ایجاد کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، چنگ زدن به قرآن و عترت را بهترین راه سعادت دانست و گفت: تا زمانی که به کتاب الله و عترت چنگ بزنیم هیچ خطری ما را تهدید نمی‌کند، تحریم‌ها و عربده‌کشی دشمنان نیز نمی‌تواند ذره‌ای خلل در اراده ملت و مسؤولان کشورمان ایجاد کند.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، شب گذشته در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی که در سالن اجتماعات امامزاده شاه سید علی قم برگزار شد، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری نسبت به برگزاری مجالس و محافل قرآنی، گفت:‌ برگزاری این مسابقات و حضور قاریان از برکات انقلاب و تلاش‌های امام راحل است.

وی گفت: در تاریخ نقل شده فردی از امام کاظم(ع) سؤال می‌کند چرا قرآن همیشه تازگی و طراوت دارد، امام(ع) در پاسخ می‌فرمایند «خدا قرآن را برای یک زمان و مردم خاصی منحصر نکرده است، قرآن در نزد هر طایفه و گروهی تازگی و طراوت دارد»، علامه طباطبایی می‌فرمود «اگر هر سال تفسیر جدیدی بر قرآن نوشته شود مفسر به نکاتی می‌رسد که مفسران دیگر به آن نرسیدند».

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان این‌که قرآن برای مخاطب یا گروه خاصی نیست، اظهار داشت: نبی‌اکرم(ص) در روایتی می‌فرمایند «من در میان شما چیزی را به جا می گذارم که اگر به آن چنگ زنید، هرگز بعد از من گمراه نخواهید شد.، یکی که از دیگری بزرگتر است کتاب خداست که ریسمانی است کشیده شده میان آسمان و زمین و دیگری عترت من، اهل‌بیتم، این دو هرگز از هم جدا نمی‌شوند تا روز قیامت که در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند، پس بنگرید که پس از من با آن‌ها چه می کنید!».

وی افزود: قرآن و عترت عدل یک‌دیگر بوده و هرگز از هم جدا نمی‌شوند، هر دو آن‌ها معصوم هستند، در طول تاریخ عده‌ای به قرآن عمل کردند ولی تصور کردند قرآن منهای عترت می‌تواند آن‌ها را به شاه راه برساند.

امام جمعه قم با اشاره به این‌که قرآن کریم مفسر و مبین می‌خواهد، تأکید کرد: اگر فرد در خانه اهل‌بیت(ع) را بسته و تنها به قرآن بسنده کند باید بدانند که قرآن نیز راه گشا او نخواهد بود، عده‌ای نیز سراغ قرآن و عترت رفتند ولی آن‌گونه که باید می‌رفتند نرفتند، قرآن افزون‌بر حفظ، قرائت، تجوید و مفاهیم نیاز به عمل دارد، اگر می‌خواهیم جلسات قرآن ادامه پیدا کند باید به آن عمل کنیم.

وی یادآور شد: در روایت آمده «در قیامت قاریانی که براساس قرآن عمل کردند اوج می‌گیرند و به آن‌ها گفته می‌شود بخوانید و بالا روید»، نباید حافظ قرآن باشیم ولی در عمل و رفتار ما بوی از قرآن نباشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، چنگ زدن به قرآن و عترت را بهترین راه سعادت دانست و گفت: تا زمانی که به کتاب الله و عترت چنگ بزنیم هیچ خطری ما را تهدید نمی‌کند، تحریم‌ها و عربده‌کشی دشمنان نمی‌تواند ذره‌ای خلل در اراده ملت و مسؤولان کشورمان ایجاد کند./993/ پ202/ع

ارسال نظرات