۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۹۲۱۲۲
رییس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی:

جشنواره شیخ طوسی در بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی از برگزاری جشنواره شیخ طوسی خبر داد و گفت: شانزدهمین دوره جشنواره شیخ طوسی بیست و نهم بهمن و یکم اسفند ماه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
مجموعه مقالات سيزدهمين جشنواره بين‌المللي پژوهشي شيخ طوسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی عباسی، رییس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در مجتمع امین قم برگزار شد، این پژوهشگاه را مهم‌ترین نهاد پژوهشی جامعه المصطفی دانست.

وی گفت: پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی از سال 86 در قالب یک پژوهشکده کار خود را آغاز کرد، ولی اکنون این پژوهشگاه از پنج پژوهشکده علوم اسلامی، انسانی، مطالعات منطقی، ادیان و فرق، اسلام و غرب تشکیل شده است که هر یک از پژوهشکده‌ها نیرو و گروه‌های ویژه‌ای خود را دارند.

حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: تعداد پروژه‌های در دست اجرای پژوهشکده علوم انسانی سی و شش، علوم اسلامی شانزده، مطالعات منطقی 9، متون درسی صد و دو و اسلام، غرب دوازده پژوهش است که این میزان پروژه از سوی پنجاه نفر هیأت علمی و پژوهشگر در حال تدوین است.

رییس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با بیان این‌که اداره کل تدوین متون درسی و ترجمه نیز از دیگر نهادهای تحت نظارت این پژوهشگاه بین‌المللی هستند، خاطرنشان کرد: پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی سعی دارد با مجوزی که از وزارت علوم دریافت کرده از سال آینده در مقطع دکتری در امر پژوهش داوطلب بپذیرد.

وی افزود: ایجاد یک شبکه ارتباطی در گستره بین‌المللی نیز از دیگر فعالیت‌های پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی است، این شبکه بین‌المللی سبب می‌شود تا تمام مراحل کار پژوهشی به صورت الکترونیکی انجام شود.

حجت‌الاسلام عباسی با اشاره به مدیریت کتابخانه جامعه المصطفی العالمیه از سوی پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، بیان داشت: این کتابخانه افزون‌بر پژوهشگران به دیگر نیروهای جامعه المصطفی العالمیه خدمات می‌رساند و بزرگ‌ترین، جامع‌ترین کتابخانه جامعه المصطفی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: کتابخانه جامعه المصطفی العالمیه حدود 85 هزار جلد کتاب مکتوب فارسی و عربی و 5 هزار جلد لاتین دارد، همچنین در بخش نشریات این کتابخانه 100 نشریه تخصصی وجود دارد.

رییس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی در ادامه سخنان خود از برگزاری جشنواره شیخ طوسی خبر داد و خاطرنشان کرد: شانزدهمین دوره جشنواره شیخ طوسی بیست و نهم بهمن و یک اسفند ماه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی گفت: موضوع ویژه جشنواره شیخ طوسی جغرافیایی معرفتی جهان اسلام است و تاکنون پانصد و نه اثر عمومی و صد و سی مقاله به این جشنواره ارسال شده است.

حجت‌الاسلام عباسی در پایان سخنان خود از برگزاری نمایشگاه پژوهشی خبر داد و خاطرنشان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش از بیست و سوم تا بیست و هشتم آذر ماه از ساعت 9 صبح تا 13 عصر برگزار می‌شود، محل برگزاری این نمایشگاه حسینیه قدس مجتمع امین و ساختمان ستاد جامعه المصطفی خواهد بود./993/پ202/ن

ارسال نظرات