۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۹۱۶۶۶

برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مصر

خبرگزاری رسا ـ بیست ‌و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با همت وزارت اوقاف مصر در «قاهره» برگزار می‌شود.
قران

 

به گزارش خبرگزاری رسا ـ بیست ‌و‌یکمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن کریم مصر، 12 فروردین ‌ماه 93 به همت وزارت اوقاف این کشور در «قاهره» برگزار می‌شود.


وزارت اوقاف مصر امروز نخستین نشست مقدماتی این مسابقات را به ریاست مختار جمعه، وزیر اوقاف این کشور برگزار و وی طی این نشست جزییات و اقدامات لازم به ‌منظور برگزاری این رقابت بین‌المللی را اعلام کرد.


مختار جمعه اظهار کرد: این رقابت‌ها 12 فروردین ‌ماه 93 برگزار می‌شود و متسابقین و داورانی از کشورهای عربی و اسلامی برای شرکت در آن دعوت خواهند شد.


جمعه همچنین تصریح کرد: اولین رشته رقابت‌ها حفظ کامل قرآن با تجوید، ترتیل و شأن نزول آیات و دومین رشته نیز حفظ کامل قرآن با تجوید، ترتیل و تفسیر جزء سی‌ام خواهد بود که ویژه عرب‌ زبان‌ها است.


وزیر اوقاف مصر بیان کرد: سومین رشته نیز به حفظ 20 جزء قرآن با ترتیل و تجوید «جزء اول تا آخر جزء بیستم» اختصاص یافته و این رشته ویژه غیر عرب‌زبان‌ها است.


وی خاطرنشان کرد: چهارمین رشته این رقابت‌ها نیز حفظ جزء بیست ‌و‌سوم تا جزء سی‌ام قرآن کریم است و در این رشته نیز متسابقین غیرعرب‌زبان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.


بنا براین گزارش، مراسم تجلیل از برگزیدگان و اهدای جوایز به آنان نیز با همکاری وزارت اوقاف مصر و مرکز اسلامی الازهر و با حضور رییس‌جمهور مصر و احمد الطیب، شیخ الازهر برگزار خواهد شد./994/103/د

منبع:ایکنا

ارسال نظرات