۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۹۱۵۹۶

هشدار دمشق درباره کمک ترکیه به تروریست‎ها

خبرگزاری رسا ـ وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه برای مقام های سازمان ملل متحد، در ارتباط با عواقب اقدامات دامنه‎دار ترکیه در حمایت از گروه‎های تروریستی سوریه هشدار داد.
سازمان ملل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، وزارت خارجه سوریه روز گذشته دو نامه برای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و دیگری برای گرارد ارو رییس کنونی شورای امنیت درباره ادامه فعالیت‎ها و برنامه‎های مقام‎‎های آنکارا درحمایت از گروه‎های مسلح در سوریه ارسال کرد.


در نامه وزارت خارجه سوریه  آمده است: مقام‎های ترکیه هم چنان به اقدام‎های خود در ایجاد تسهیلات برای سرازیر شدن موج تروریست‎ها و سلاح به شکل برنامه ریزی شده و از طریق بسیاری ازمناطق به سوریه ادامه می دهند.


دراین نامه‎ها آمده است که مقام‎های ترکیه حامی گروه‎های تروریستی هستند که در حق مردم سوریه و نهادهای دولتی جنایت می کند و حتی درمانگاه‎ها، مراکز آموزشی و عبادتگاه‎های مسلمانان و مسیحیان و مراکز هیأت‎های دیپلماتیک و حتی کودکان مدارس از جنایت‎های آنان در امان نمانده‎اند.


دمشق بار دیگر از شورای امنیت خواست با انجام اقدامات فوری و اتخاذ تصمیمات مرتبط برای مقابله با تروریسم که مردم و دولت سوریه را هدف قرار داده به مسؤولیت خود عمل کند./994/ب102/د

ارسال نظرات