۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۱۹۱۴۴۹
استاد دانشگاه الازهر:

قرضاوی تروریست است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای الازهر مصر تأکید کرد که قرضاوی تروریست است و دوحه به پناهگاه تروریست‎ها مبدل شده است.
احمد کريمه از علماي الازهر مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد کریمه از علما و استادان الازهر مصر در واکنش به سخنان شیخ یوسف قرضاوی رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین مبنی بر غصب ریاست الازهر از سوی شیخ احمد الطیب گفت: اظهارات قرضاوی که از شخصیت های تروریستی و وابسته به گروه های تروریستی است، لیاقت پاسخگویی ندارد.

 

وی افزود: قرضاوی که یک مصری و ازهری سابق به شمار می آید هم اکنون به منکر الازهر مبدل شده است، باید بداند اگر الازهر نبود قرضاوی به هیچ وجه به چنین جایگاهی دست نمی یافت.

 

شیخ کریمه با اشاره به اینکه قرضاوی در سفرهای خود به مصر از حمایت نیروهای امنیتی و علمای الازهر برخوردار بود، تصریح کرد: امیدوارم دوحه به پناهگاه تروریست ها مبدل نشود. اگر قطر نتواند قرضاوی را وادار به سکوت کند مجبور می شویم از پرونده های فراوانی بر روی منابر مساجد پرده گشایی کنیم.

 

شیخ یوسف قرضاوی گفته بود که شیخ الازهر و نزدیکان وی با قدرت سلاح و کودتای نظامی صورت گرفته علیه محمد مرسی به این پست دست یافته و در حقیقت این پست را غصب کرده اند.

 

وی استعفای خود را از هیأت کبار العلمای الازهر را با هدف دوری از پیروی از شیخ الازهر عنوان کرد.

 

این سخنان با واکنش شدید علمای الازهر واقع شده و محمد ابراهیم وزیر کشور مصر نیز خواستار لغو تابعیت مصری قرضاوی و لغو عضویت وی در اتحادیه جهانی علمای مسلمین شد.

 

قرضاوی که پس از جنگ 33 روزه حزب الله با رژیم صهیونیستی به دشمن شیعیان به ویژه جمهوری اسلامی ایران و حزب الله مبدل شد، پس از برکناری محمد مرسی نیز به مخالف دولت کنونی مصر می پردازد./980/ب902/د

ارسال نظرات