۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۹۱۳۹۷
کارشناسان هشدار دادند؛

افزایش حملات دولت انگلیس به مسلمانان به بهانه مبارزه با افراط‎گرایی

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان هشدار دادند که تصمیم دولت انگلیس برای مبارزه با افراط‎گرایان مسلمان، حملات علیه سایر مسلمانان این کشور را نیز افزایش می‎دهد.
اسلام هراسي در انگليس
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، کارشناسان هشدار دادند که حملات اخیر دولت انگلیس به افراط گرایان اسلامی سبب افزایش گرایش های اسلام ستیزانه و حملات علیه سایر مسلمانان این کشور می شود.
 
گروهی مستقل که مسوولیت نظارت بر حملات صورت گرفته علیه مسلمانان انگلیس را بر عهده دارد، اعلام کرد که به دنبال اظهارات اخیر دیوید کامرون مبنی بر ضرورت برخورد با افراط گرایان مسلمان، خود را برای افزایش خشونت ها علیه مسلمانان آماده کرده است.
 
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس به تازگی پیشنهاد کرد که تندروهای اسلامی در این کشور از مساجد، گروه های اجتماعی مسلمانان و دانشگاه ها اخراج شوند.
 
بر اساس قانون پیشنهادی نخست وزیر انگلیس، دادگاه های این کشور اجازه می یابند که مظنونین به افراط گرایی را از ایراد سخنرانی در مساجد منع کنند.
 
دولت انگلیس مدعی است که اقدامات پیشنهادی نخست وزیر این کشور به منظور مقابله با افراط گرایی و فعالیت های تروریستی صورت می گیرد. 
 
از سوی دیگر، فیاض مغال، مدیر سازمان Tell Mama که خشونت های صورت گرفته علیه مسلمانان انگلیس را ثبت می کند نیز اعلام کرد که انتظار دارد اظهارات دیوید کامرون حملات علیه مسلمانان را افزایش دهد.
 
وی خاطرنشان کرد که مبارزه با افراط گرایی باید شامل محدود سازی فعالیت گروه های راستگرا نیز باشد.
 
کریس آلن، متخصص اسلام هراسی در دانشگاه بیرمنگهام انگلیس نیز در واکنش به اظهارات نخست وزیر این کشور گفت: تمرکز بیش از حد دولت بر روی مسلمانان سبب می شود مردم نیز به اشتباه تصور کنند که مسلمانان واقعا مشکل ساز هستند./990/ب904/د
ارسال نظرات