۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۱۹۱۲۰۶
به همت مرکز خدمات حوزه علمیه؛

نخستین همایش نکوداشت عالمان معمر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش نکوداشت معمرین و بزرگان حوزه علمیه خراسان با عنوان«سالکان حوزه رضوان» برای اولین بار به همت مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان برگزار می شود.
همايش سالکان حوزه رضوان

محمدرضا دانش، معاون مسکن و تأمین اجتماعی مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: جهت تقدیر و تشکر از معمرین حوزه و استادان بزرگی که عمر با برکت خود را صرف احیای حوزه، و نیز خدمت به دین و مردم کرده اند همایش نکوداشت عالمان معمر با نام سالکان حوزه رضوان برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم در پنج شنبه چهاردهم آذرماه سال 92  ازساعت 8 و سی دقیقه صبح در دانشگاه فرهنگیان، جنب دانشگاه فردوسی مشهد آغاز می شود و تا ساعت یازده ادامه دارد.حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری و حجت الاسلام والمسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور به همراه دکتر احتشام فر جهت توصیه های پزشکی و پیشگیری وسلامت از سخنرانان این همایش خواهند بود.

معاون مسکن و تامین اجتماعی  بیان داشت: مسؤلان عالی رتبه مرکز خدمات و مسؤلان ارشد استانی، استاندار، فرماندار و عموم طلاب و استادان و دیگر بزرگان از مقطع خارج فقه و اصول ازمدعوین در این همایش هستند و نیز در حدود 500 نفرهم از استادان و عالمان معمر که قرار است از آنها تقدیر شود در این جمع حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این مراسم  هدایایی ازطرف مقام معظم رهبری و مرکز خدمات حوزه علمیه تقدیم معمرین می شود. وحدود یک ماه پس از برگزاری این همایش، این مراسم بار دیگربرای معمرین شهرستانی حوزه علمیه خراسان به همین شکل برگزار خواهد شد.

تشکیل پرونده سلامت برای طلاب واستادان حوزه علمیه مشهد

آقای دانش در ادامه به یکی از برنامه های مهم مرکز خدمات اشاره کرد که بر این اساس تمامی طلاب حوزه با اولویت عالمان و استادان معمر دارای پرونده سلامت می شوند و زین پس مرکز خدمات پیگیر امور سلامت و پزشکی آنان خواهد بود.

وی افزود: آغاز این طرح در سال گذشته با چکاب کامل و رایگان و پیگیری وضعیت سلامت 600 استاد صورت گرفته و در ادامه امسال نیز در هفته آخر آذرماه حدود 740 استاد چکاب کامل می شوند و پروند سلامت آنها در مرکز تشکیل می شود. و از سال آینده طلاب ورودی حوزه نیز قبل از بیمه شدن داخل در این طرح خواهند شد.

معاون تامین اجتماعی مرکز خدمات در پایان افزود: این طرح تشکیل پرونده سلامت که برنامه چکاب آن در بیمارستان رضوی صورت می گیرد با هدف پیشگیری و درمان بیماری های سخت و  نیز تأمین هزینه های درمانی سنگینی که بر دوش طلاب و روحانیون است انجام می شود و در آینده نیز برنامه های  دیگری برای رفاه و آسایش این عزیزان فراهم خواهد شد./933/پ201/س

ارسال نظرات