۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۹۰۷۱۲
متولی مدرسه علمیه نبی اکرم تهران:

حوزه و روحانیت باید معروف‌ها را در جامعه اسلامی رشد دهند

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران بر ضرورت آگاهی از مسأله امامت تأکید کرد و آن را مسأله پایه‌ای و جزو اصول دین دانست و ادامه داد: ولایت فقیه جزو متفرعات فقهی بحث اصول دین است.
آيت‌الله ضياء الدين نجفي، متولي مدرسه علميه نبي اکرم(ص) تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله ضیاءالدین نجفی، متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران پیش از ظهر امروز سه‌شنبه پنجم آذرماه در جلسه اخلاق طلاب در این مدرسه علمیه که در خیابان نبی اکرم(ص) تهران واقع است، با اشاره به این‌که یکی از وظایف ما آگاهی و حفظ معتقدات و اصول دین است، ابراز داشت: امامت در تداوم نبوت است و ولایت فقیه تداوم امامت در عصر غیبت است.

وی بر ضرورت آگاهی از مسأله امامت تأکید کرد و آن را مسأله پایه‌ای و جزو اصول دین دانست و ادامه داد: ولایت فقیه جزو متفرعات فقهی بحث اصول دین است.

آیت‌الله نجفی به حدیث «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه» اشاره کرد و اظهار داشت: کسی که به امام زمانش آگاهی نداشته باشد، در صف جاهلیت است.

متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران شناخت امامان(ع) به صورت پایه‌ای از قرآن و حدیث را مورد اشاره قرارداد و با اشاره به این‌که اعتقاد شیعه این است که شناخت امام مستند به قرآن و سنت است، گفت: قرآن و سنت دو پایه اسلامی مورد قبول فریقین است.

وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) با اسم و جانشینان ایشان با وصف در قرآن معرفی شده‌اند، به تبیین آیاتی از قرآن کریم درباره مسأله امامت پرداخت و با اشاره به آیه تطهیر، اظهار داشت: کسانی که سفیر و نماینده خدا هستند، باید طهارت داشته باشند و آیه تطهیر سند طهارت ائمه دین(ع) است.

آیت‌الله نجفی آیه ولایت را مورد اشاره قرارداد و با بیان این‌که اهل تسنن هم معتقد هستند که این آیه درباره امیر مؤمنان امام علی(ع) است، ادامه داد: منظور از کلمه "انفسنا" در آیه مباهله امیر مؤمنان امام علی(ع) است.

متولی مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران تأکید کرد: حوزه و روحانیت باید جامعه اسلامی را به خدا نزدیک‌تر کنند و معروف‌ها را در جامعه رشد دهند و باید از منکر جلوگیری شود.

وی به ضرورت تبعیت از راه ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: نخست باید خودسازی و سپس جامعه سازی کرد.

آیت‌الله نجفی طلاب را به محاسبه و مراقبه روزانه سفارش کرد و با اشاره به این‌که در عرفان اسلامی به این نکته توجه شده است، ابراز داشت: بزرگان اهل محاسبه و مراقبه بودند و سپس توانستند جامعه را بسازند و نفوذ آن‌ها در جامعه اسلامی به دلیل خودسازی بود./956/ پ203/ن

ارسال نظرات