۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۶
کد خبر: ۱۹۰۶۵۹
استاد حوزه و دانشگاه:

محبت اهل بیت مسیر اصلی ایجاد آرامش و ایمان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، محبت اهل بیت طاهرین را مسیر اصلی آرامش و ایجاد ایمان برشمرد و بیان داشت: فرهنگ کتابخوانی در زمینه سیره اهل بیت(ع) که برای تمام سنین در این باره کتاب به چاپ رسیده است از سوی والدین در خانه‌ها ترویج شود تا فرزندان از آنها الگو بگیرند.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی حسین زاده، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه چهارم دی، در مسجد جامع نجف آباد، با اشاره به این که شرکت در مراسم و روضه های اهل بیت(ع) سبب اثرگذاری در زندگی انسان است، گفت: روضه یعنی بهشت و آنچه در روضه گفته می شود حرف های بهشتی است که سبب اثر گذاری در زندگی انسان و انرژی گرفتن از این مراسم ها است.

 

وی در ادامه مطالب شب های گذشته پیرامون راه های رسیدن به آرامش، گفت: نماز، قرآن و اهل بیت سه راهی است که طبق حدیثی از امام رضا(ع)، از راه های به دست آوردن آرامش است.

 

اذان گفتن در خانه عامل مهم در  نماز خوان شدن فرزندان

استاد حوزه و دانشگاه پیرامون بحث نماز، که به صورت یکی از دغدغه های والدین در آمده است، بیان داشت: والدین اکثراً از این که فرزندانشان اهل نماز نیستند و یا در انجام آن کوتاهی می کنند، شکایت دارند، که با توجه به روایات اهل بیت(ع)، یکی از راه های نماز خوان شدن فرزندان، اذان گفتن در خانه است که سبب پیچیده شدن صدای فرهنگ الهی در خانه می شود.

 

 وی در ادامه افزود: نیازی نیست که والدین خوش صدا باشند، و یا این که اذان را از طریق وسایل ارتباطی پخش کنند، بلکه خود شخصاً به این امر اقدام کنند و اذانی اثر دارد، که خود شخص به آن توجه داشته باشد و این راه مخصوص آن دسته از افرادی است که هنوز قلوبشان آلوده نشده است.

 

گفت و گو  درباره مسائل دینی از راه های تشویق به نماز

حجت الاسلام حسین زاده از راه های دیگر برای تشویق به سوی نماز را گفت‌وگو عنوان کرد و بیان داشت: سعی کنیم در زمان های مختلف همان گونه که با فرزندان درباره مسائل دنیا صحبت می کنیم، راجع به دین و بندگی نیز صحبت کنیم که در بحث و گفت‌و‌گو باید به تلقین مثبت به خصوص درباره نوجوانان توجه شود.

 

این مبلغ و کارشناس مذهبی، رفتار والدین را مهم ترین عامل در روی آوری فرزندان به سوی دین دانست و گفت: والدین باید با استفاده از سیره عملی ائمه(ع)، که نمونه آن برخورد پیامبر اکرم(ص) با امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در نماز است، دقت در انجام واجبات داشته باشند.

 

وی درباره تربیت فرزندان در زمینه روی آوری به قرآن نیز بیان داشت: اگر والدین روز و شب خود را با قرآن، آغاز و پایان ببرند، فرهنگ قرآن در ذهن کودکان نقش خواهد بست و فرزندانمان با شنیدن صدای قرآن به یاد مرگ و یا یاد ماه رمضان نمی افتند.

 

مطالعه زندگی اهل بیت مهم ترین  راه رسیدن به آرامش

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره با بیان این مطلب که ما برای وسایل مادی فرزندانمان هزینه می کنیم، برای قرآن آموزی آنان نیز باید هزینه کرد، گفت: جامعه باید نگاه خود را به قرآن تغییر دهد؛ چون قرآن در روز قیامت یکی از شافعان و نجات دهنده افراد است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، محبت اهل بیت طاهرین را مسیر اصلی آرامش و ایجاد ایمان برشمرد و بیان داشت: فرهنگ کتابخوانی در زمینه سیره اهل بیت(ع) که برای تمام سنین در این باره کتاب به چاپ رسیده است از سوی والدین در خانه‌ها ترویج شود تا فرزندان از آنها الگو بگیرند.

 

حجت الاسلام حسین زاده در ادامه مباحث خود، تربیت را به 8 دوره تقسیم کرد و افزود: هر دوره تربیتی، راه کارها و اثرات خودش را دارد که باید در جای خودش انجام شود./939/پ203/س

ارسال نظرات