۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۴
کد خبر: ۱۹۰۴۷۱
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

پیشرفت‌های هسته‌ای ایران حاصل ایستادگی ملت است/ ایران پیروز مذاکرات است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سیاستگذاری رهبری سبب تحول عظیم و رنسانس علمی شده است، گفت: در برنامه‌ هسته‌ای موضع‌گیری غیر از موضع‌گیری رهبری خطا است.
بروجردي، رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شب گذشته در همایش ائمه جمعه و جماعات استان قم که در امامزاده جعفر(ع) برگزار شد، با بیان این‌که باید خدا را به سبب نعمت انقلاب و بسیج شاکر باشیم، گفت: بسیج از الهامات الهی به امام راحل بود که امروز شاهد برکات گسترده آن هستیم.

وی ادامه داد: بسیج عامل مهم و قوی در دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که قبل از انقلاب 60 هزار مستمر آمریکایی بر کشور ما حاکم بودند، اظهار داشت: قبل از انقلاب ما به هیچ وجه عزت، سربلندی و استقلال نداشتیم چرا که آمریکایی‌‌ها بر کشور سیطره داشتند.

وی افزود: باید شکرگذار نعمت انقلاب باشیم، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام مشکلاتی که به لحاظ اقتصادی و دیگر مسائل دارد در هر موضوعی دارای منحنی با شیب تند در سیر صعودی است، این در حالی است که قبل از انقلاب ملت ما اجازه ورود به عرصه دانش را نداشتند.

سیاستگذاری رهبری سبب تحول عظیم و رنسانس علمی شده است

بروجردی با بیان این‌که عدم وابستگی به آمریکا سبب این همه پیشرفت در کشور شده است، خاطرنشان کرد: ما امروز به لطف الهی، انقلاب اسلامی و سیاستگذاری مقام معظم رهبری در حال یک تحول عظیم و رنسانس علمی هستیم.

وی تصریح کرد: هر چند آمریکا با صدور قطعنامه‌های مختلف، اعمال تحریم‌ها و فشار سعی کرد تا ملت ما را از دست یابی به دانش هسته‌ای محروم کند ولی ملت در برابر تحریم‌ها ایستاده و امروز در تمام عرصه‌ها به پیشرفت رسیدند.

19 هزار سانتریفیوژ در مراکز هسته‌ای کشور فعال است

رییس کمیسیون امنیت مجلس و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که در مذاکرات 10 سال پیش که با حضور وزرای آلمان، انگلیس و فرانسه در تهران برگزار شد ما از آن‌ها برای تحقیقات دانشمندان بیست دستگاه سانتریفیوژ درخواست کردیم ولی آن‌ها با تکبر گفتند اجازه نمی‌دهیم حتی دو دستگاه سانتریفیوژ داشته باشید، بیان داشت: امروز به فضل الهی 19 هزار سانتی فیوژ در مراکز هسته‌ای کشور ما فعال است.

وی تصریح کرد: امروز ما مقابل تمام قدرت‌های جهان و هم پیمانان منطقه‌ای آن‌ها روبرو هستیم، در هشت سال دفاع مقدس نیز تمام کفر در برابر تمام اسلام مجسم در جمهوری اسلامی ایران قد علم کرده بود که البته شکست خورد.

بروجردی با اشاره به الگوگیری جوانان حزب‌الله از شهدای هشت سال دفاع مقدس برای مقابله با دشمنان و رژیم صهیونیستی، یادآور شد: تا چند سال پیش کشورهای اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی که به عنوان غده سرطانی به شمار می‌آید شکست خورده و برای اسلام ذلت آفرینی می‌کردند ولی در سال2002 حزب‌الله لبنان موفق شد سرزمین‌های اشغالی جنوب لبنان را آزاد کند که این یک معجزه بود.

وی افزود: در سال 2008 آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند حزب‌الله لبنان را نابود کنند از این‌رو حتی با بمب‌های 10 تنی هزار نقطه را بمباران کردند و به سبب تفکر فرعونی حاضر نشدند جنگ را ادامه ندهند ولی چند هفته بعد ناگزیر از ادامه جنگ دست کشیدند، جنگ 33 روزه معجزه بود.

ماجرای سقوط بالگرد رژیم صهیونیستی؟

رییس کمیسیون امنیت مجلس و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حزب الله لبنان می‌گفت «پس از 20 سال جنگ با رژیم صهیونیستی شاهد امدادهای غیبی متعدد بودیم که باور برخی از آن‌ها برایمان سخت بود».

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله حتی می‌گفت یکی از فرماندهان نقل می‌کرد «هلیکوپتر‌های رژیم صهیونیستی توان پرواز در شب را داشتند ولی ما پدافند دفاعی شب را نداشتیم از این رو نمی‌توانستیم با آن‌ها مقابله کنیم، من یک شب به معصومان(ع) متوسل شدم و در این حال خوابم برد، در خواب دیدم که حضرت زینب(س) آن‌جا هستند از ایشان درخواست کمک کردم، حضرت زینب(س) فرمودند «از دست من چیزی ساخته نیست بروید جلوتر»، من جلوتر رفتم و دیدم حضرت زهرا(س) ایستادند، به ایشان گفتم که شما مشکل ما را حل کنید، حضرت فاطمه(س) فرمودند «حل می‌شود نگران نباشید»، من مجددا درخواست کردم، وقتی این کار را سه بار تکرار کردم، حضرت زهرا(س) یک دستمال سفید را از عبای خود در آورده و در آسمان چرخاندند و فرمودند «حل شد» وقتی من از خواب بیدار شدم خبر رسید که هیلکوپتر حامل فرماندهان رژیم صیهونیستی سقوط کرده و همه فرماندهان کشته شدند.

بروجردی با تأکید بر این‌که نسل امروز نیز همانند نسل‌ها گذشته می‌گویند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، بیان داشت: برخی بخاطر مشکلات اقتصادی تحلیل می‌کنند اگر امروز جنگی اتفاق بیفتد همانند هشت سال دفاع مقدس شاهد جوش و خروش مردم نخواهیم بود قطعا غلط است و ملت ما ایثار و فداکاری خود را در روز 22 بهمن ماه و قدس نشان می‌دهند.

برخی‌ها می‌گفتند انتخابات ریأست جمهوری در ایران مهندسی شده است

وی تصریح کرد: ملت ما حماسه سیاسی را به بهترین شکل رقم زدند و برخلاف تحلیل‌های که برخی از افراد می‌گفتند انتخاب ریأست جمهوری مهندسی شده و فرد مشخصی انتخاب می‌شود دیدن کسی دیگر انتخاب شد و این نشانگر آن است که انتخابات کشور ما آزاد است و برخلاف تمام یاوه گویی‌ها این ملت راه خود را با رهنمودهای رهبری ادامه می‌دهند.

رییس کمیسیون امنیت مجلس و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که همه در برابر خلق حماسه اقتصادی مسؤول هستیم، بیان داشت: حرف و نقل‌های زیادی درباره تیم مذاکره کننده بود ولی رهبر معظم انقلاب فرمودند که این‌ها فرزندان ما هستند و من به آن‌ها اعتماد دارم هر چند آمریکا قابل اعتماد نیست، مقام معظم رهبری افزون‌بر امت اسلامی حتی برای تمام کشورهای جهان یک شخصیت مورد احترام ویژه است.

برخلاف دیدگاه رهبری سخن گفتن خطا است

وی بیان داشت: بسیار خطا است که ما نسبت به دیدگاه رهبری حرف دیگری بزنیم، آقای ظریف و عراقچی از بهترین دیپلمات‌های کشور هستند و حضور سراسمیه وزاری کشورهای غربی که برای دیگر کشورها تره هم خرد نمی‌کنند نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد، برخی فکر می‌کنند که ترکیه کشور برجسته اسلامی است در حالی که اشتباه است و مصر نیز بدون تردید مهم‌ترین کشور جهان عرب است ولی الان به چه روزی افتاده است؟!.

بروجردی با بیان این‌که محمد مرسی فکر می‌کرد با تکیه بر آمریکا و عربستان هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اظهار داشت: مرسی وقتی به تهران آمد پس از سخنرانی بدون هیچ دیداری به کشور خود برگشت و فکر می‌کرد با تکیه بر آمریکا و عربستان در امان است ولی با نادیده گرفتن تجربه تاریخ انقلاب اسلامی ایران با سر به زمین خورده و ملت مصر را گرفتار خاری کرد، البرداعی نیز گفت خون شحاته دامن مرسی را می‌گیرد.

رییس کمیسیون امنیت مجلس و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر سختی کار مذاکره کنندگان کشورمان به سخنان مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و گفت: بیان نرمش قهرمانانه از سوی رهبری بسیار هوشمندانه بود، یعنی مذاکره یک قهرمان و کشوری که از صفر تا صد علم هسته‌ای را دارد.

وی بیان کرد: منطق ما قوی بوده و انرژی هسته‌ای نیز حق مسلم ما است که باید بکوشیم دشمن را همانند جنگ تحمیلی عقب برانیم، چه در مذاکرات تیم کشور ما به نتیجه برسد و چه نرسد ما ضرر نمی‌کنیم، اگر به تفاهم برسند که شاهد کاهش تحریم‌های ظالمانه خواهیم بود و اگر هم به تفاهم نرسند به جهانیان نشان می‌دهیم که ملت ما با منطق خواسته‌های خود را بیان می‌کنند، با تمام این‌ها فضای غالبی تحلیل‌های جهانی، سیاسی و مطبوعاتی به نفع ما است چرا که کشور از موضع اقتدار عمل می‌کند.

فرانسه پادوی صهیونیست‌ها است

بروجردی، اولاند رییس جمهور فرانسه را پا دو و وامدار صهیونیست‌ها خواند و تأکید کرد: لابی صهیونیست‌ها در انتخابات فرانسه و آمریکا نقش اساسی دارد.

رییس کمیسیون امنیت مجلس و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به حوادث سوریه اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا، عربستان و هم پیمانانشان گفتند بشار اسد باید برود ولی رهبر معظم انقلاب گفتند بشار باید بماند و حرف جمهوری اسلامی ایران به کرسی نشست.

وی افزود: امروز تکفیری‌ها خبیث و بی دین کاری کردند که آبروی اسلام رفته و شاید کاری که آمریکا با میلیاردها دلار برای بدنامی اسلام نمی‌توانست انجام بدهد این تکفیری‌ها با حمایت برخی کشورهای اسلامی، آمریکا و غرب انجام می‌دهند.

بروجردی در پایان اظهار داشت: حزب الله لبنان گفت اگر ما با تروریست‌ها در سوریه نجنگیم باید در لبنان بجنگیم و انفجار اخیر نزدیکی سفارت ایران در لبنان نشان داد که این نظریه درست است و تروریست‌ها و حامیان شان به دنبال افزایش نا امنی در منطقه هستند./993/ز503/ج

 

ارسال نظرات