۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۹۰۳۸۲
خطیب جمعه کاظمین:

سران کشورهای عربی در برابر اسرائیل سجده می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کاظمین بیان داشت: سران کشورهای عربی از پیشرفت انرژی هسته‎ای ایران ترسیده و به دامن رژیم اشغالگر اسرائیل پناه برده‎اند و در برابر آن سجده می‎کنند.
شيخ جلال الدين صغير


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، امام جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد براثا برگزار شد، به انتقاد از سیاست القای ناامیدی به ملت پرداخت و گفت: ما به جای مبارزه با تروریسم و مقابله با بحران ‎های موجود به القای ناامیدی می‎پردازیم.


خطیب جمعه کاظمین با محکوم کردن انفجارات اخیر در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت لبنان افزود: نهضت و شور حسینی با  اقدامات ظالمانه از بین برود.


وی بیان داشت: انفجار در مقابل سفارت ایران یک حادثه و یا انفجار ساده و همانند سایر عملیات‎های تروریستی نبود بلکه این فاجعه می‎تواند امنیت منطقه را به خطر ‎اندازد.


حجت الاسلام صغیر، ر رژیم اشغالگر اسرائیل و متحدانش را پشت پرده این گونه انفجارها در بیروت و عراق دانست و اظهار داشت: دشمنان با این انفجارها شیعیان را هدف قرار داده‎اند.


وی عنوان کرد: در بازی سیاسی خاورمیانه بعید نیست که سران کشورهای عرب منطقه برای نابودی و به چالش کشاندن منطقه با رژیم صهیونیستی متحد شده باشند.


خطیب جمعه کاظمین برنامه هسته‎ای ایران را صلح آمیز خواند و گفت: سران کشورهای عربی از پیشرفت انرژی هسته‎ای ترسیده و به دامن رژیم اسرائیل پناه برده‎اند و در برابر آن سجده می‎کنند.


وی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه به مسائل داخلی عراق اشاره کرد و از مسؤولان عراقی خواست که با زبان نرم با یکدیگر تعامل، رفتار و گفت‎وگو کنند و خاطرنشان ساخت: مسؤولان باید از هرگونه تنش و درگیری دوری کنند زیرا این مسائل موجب پیچیده‏تر شدن بحران عراق می‎شود.


این عالم عراقی تصریح کرد: نخست وزیر و وزیران ضمن حفظ اتحاد و انسجام خود باید به آبادنی عراق و مواجهه با مشکلات بپردازند. بارش باران زیاد طی هفته گذشته و جاری شدن سیلاب خسارت‎های بسیاری به مردم وارد ساخته است که باید راه کاری برای آن پیدا کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات