۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۹۰۰۴۹
رییس اداره اوقاف آمل:

خواص جامعه خدامحوری و تکلیف گرایی را سرلوحه خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف آمل با تاکید بر این که خواص با بصیرت باید موضع گیری به هنگام داشته و در زمان مناسب نسبت به بیان حق اهتمام داشته باشند، ادامه داد: بعضی از خواص بعد از این که کار تمام شده است موضع گیری می کنند که این امر دردی را دوا نمی کند.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل صبح امروز در سوگواره بصیرت عاشورایی که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که بصیرت خواص از امور ارزنده و مهمی است که باید به آن توجه شود، گفت: خواص باید عالم به مواضع حق بوده و در موضع گیری های خود حق محوری را رعایت کنند.

 

وی با اشاره به این که حمایت از عدل و عدالت از ویژگی های خواص با بصیرت است، بیان داشت: زمانی که فتنه ها در جامعه به وجود می آید خواص باید به درستی موضع گیری کنند.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که خواص با بصیرت باید موضع گیری به هنگام داشته و در زمان مناسب نسبت به بیان حق اهتمام داشته باشند، ادامه داد: بعضی از خواص بعد از این که کار تمام شده است موضع گیری می کنند که این امر دردی را دوا نمی کند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که مقاومت بر موضع حق باید در خواص جامعه وجود داشته باشد، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام می فرماید اگر عالم حلم داشته باشد و در زمان فتنه ها آن را ظاهر نکند لعنت خداوند بر او باشد.

 

وی با اشاره به این که خواص نباید در موضع گیری ها به دنبال معامله گری باشند، گفت: در کنار حق بودن سخت است که انسان باید استقامت و مقاومت داشته باشد تا از این میدان سربلند بیرون بیاید.

 

حجت الاسلام علیخانی با بیان این که خشم مقدس باید در خواص وجود داشته باشد، ادامه داد: خواص جامعه باید نسبت به اجرای احکام الهی حساس بوده و اگر می بینیم اجرای حکم خداوند منان در جامعه تعطیل شده است باید برخورد مناسبی صورت گیرد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با تاکید بر این که خواص جامعه خدامحوری و تکلیف گرایی را سرلوحه خود قرار دهند، گفت: خواص باید حرکت در مسیر پروردگار متعال و کسب رضایت حضرت حق را در برنامه ها و فعالیت های خود رعایت کرده و تلاش کنند تا نسبت به اجرای تکلیف مصمم باشند.

 

وی با بیان این که خودپرستی، شرک و مال پرستی یکی از عوامل چرخش خواص بی بصیرت است، خاطرنشان کرد: خیلی از افراد جزو صحابه پیامبر گرامی اسلام بودند ولی مال پرستی سبب شد تا از مسیر حق منحرف شوند.

 

حجت الاسلام علیخانی با تاکید بر این که عده ای با شعار دین به دنبال کسب پست و مقام برای خود هستند، بیان داشت: سیاست طلبی سبب می شود تا خواص بی بصیرت شده و اصول لازم را رعایت نکنند که نمونه بارز آن طلحه و زبیر است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به این که یکی از عوامل چرخش خواص جامعه ملاحظات خویشاوندی و دوستی است، گفت: عده ای از خواص می خواهند هم حق محور بوده  و هم خود و خانواده شان را حفظ کنند که این نمی شود.

 

وی با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا بر بصیرت خویش افزوده و اهتمام ارزنده ای در این راستا داشته باشد، بیان داشت: بصیرت ورزی و حرکت در مسیر آن سبب می شود تا انسان به سعادت و تعالی دست پیدا کند.

 

حجت الاسلام علیخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دشمنان نسل جوان جامعه را مورد هجمه خود قرار داده اند، گفت: آنان می خواهند با استفاده از ابزارها و امکانات مختلف جوانان ما را از مسیر حق خارج کنند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، ادامه داد: متأسفانه عرفان های کاذبی در حال گسترش در جامعه هستند و می خواهند با تلاش های خود ریشه دین و ولایت را بزنند که همگان باید مراقب باشند./950/پ202/ب

ارسال نظرات