۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۹۰۰۴۸
حجت الاسلام صمدی آملی:

قرآن بهترین کتاب خودسازی انسان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صمدی آملی با بیان این که قرآن بهترین کتاب انسان سازی است، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) ظرفیت داشته تا به یک باره قرآن کریم را از حضرت حق دریافت کند و جانشین ایشان هم باید کسی باشد تا چنین ظرفیتی در وجود او باشد.
حجت الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه صبح امروز در مراسم عزاداری دهه دوم محرم هیأت مکتب الزهرا(س) آمل که در مسجد علامه حسن زاده آملی برگزار شد با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا عبادت های خود را با حضور قلبی انجام دهد که اثر ارزنده ای دارد، گفت: انسانی که یک نماز خود را قضا کند آن شدت را از دست داده و بخواهد عروج گیرد باید تلاش زیادی کرده تا موازی قبل شود.

 

وی با اشاره به این که ظرفیت وجودی انسان بالا بوده که باید ببینیم چرا خداوند منان انسان را به عنوان خلیفه خود قرار داده است، بیان داشت: عالم براساس عدل محض آفریده شده است که بر آفرینش اکتفا نشده و در ما قوه نفس انسانی قرار داده شده است تا خودشناس و خداشناس شویم.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با بیان این که تا زمانی که انبیاء بودند آن چه امکان داشت برای بشر زمان خود آوردند تا انسان ها ساخته شوند، ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام با آمدن خود نهایت علوم و معارف را آوردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که پیامبر گرامی اسلام صاحب نبوت و عصمت بوده که همه این مقام ها را از سوی خداوند متعال به دست آورده است، گفت: حضرت محمد(ص) به همه مقامات در عالم طبیعت رسید که پس از آن به سرای دیگر منتقل شد.

 

وی با بیان این که قرآن بهترین کتاب انسان سازی است، بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام ظرفیت داشته تا به یک باره قرآن کریم را از حضرت حق دریافت کند و جانشین ایشان هم باید کسی باشد تا چنین ظرفیتی در وجود او باشد.

 

حجت الاسلام صمدی آملی، ادامه داد: ظرفیت وجودی ما انسان ها خواهان این بوده که آن چه امکان دارد بتوانیم از خداوند متعال بگیریم و کسی از رسول الله آن را گرفته و در ما پیاده کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ما باید خودمان را تحویل کسی بدهیم تا بدون کوچکترین اشتباه حقایق غیبی را به صورت دفعی گرفته و ما را بسازد، گفت: شاکله وجودی انسان در این بوده که باید خود را بسازد که در این راه باید کسی بالای سر ما باشد.

 

وی با تاکید بر این که با نفی انزال دفعی ضربه به مقام عصمت پیامبر گرامی اسلام زده می شود، ادامه داد: قرآن کریم به صورت دفعی بر ایشان نازل شده تا آن را با توجه به حالات مردم به صورت تدریجی برای آنان بیان کند.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با بیان این که میزان در خلافت پیامبر گرامی اسلام مقام دفعی است، بیان داشت: تمام ظرفیت وجودی انسان ها از حق متعال براساس هدایت فطری بوده که این است ما خودمان توان نداریم برای خودسازی چیزی از حضرت حق بگیریم و باید کسی مثل پیامبر گرامی اسلام آن را گرفته و به ما بدهد./950/پ202/ب

ارسال نظرات