۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۱۹۰۰۴۱
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

پیام‌های قرآن تلاوت کردن سر مطهر حضرت اباعبدالله

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه توجه به قرآن کریم و سعادتمندی دنیا و آخرت به وسیله این کتاب را از پیام‌های قرآن تلاوت کردن سر مطهر امام حسین(ع) دانست و گفت: اگر انسان به‌دنبال حقیقت باشد، این واقعه برای هدایتش کفایت می‌کند.
حجت الاسلام سيد علي خاتمي خوانساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی خاتمی شامگاه دوشنبه بیست و هفتم آبان ماه در مراسم عزاداری و سوگواری دهه دوم ماه محرم در حسینیه محبان الصادق(ع) واقع در خیابان مجاهدین اسلام تهران به بحث و بررسی پیرامون پیام‌های قرآن تلاوت کردن سر مطهر حضرت اباعبدالله(ع) پرداخت و با معجزه خواندن این واقعه، بیان داشت: اگر انسان به‌دنبال حقیقت باشد، این واقعه برای هدایتش کفایت می‌کند.

وی با اشاره به این‌که در مجلس یزید که جشن پیروزی بود، سران مملکت و سفرای کشورها حضور داشتند، افزود: خبر قرآن تلاوت کردن سر مطهر امام حسین(ع) از طریق سفرا در عالم منتشر شد.

حجت‌الاسلام خاتمی این واقعه را دارای پیام بزرگی برای شیعیان و دوستداران ایشان دانست و با اشاره به این‌که امام حسین(ع) با این اقدام، شیعیان و دوستداران خود را به قرآن توجه داده است، گفت: اگر مهم‌تر از قرآن داشتیم، ایشان آن را می‌فرمودند و معلوم می‌شود که مهم‌ترین چیز در عالم قرآن است.‌

این پژوهشگر دینی با بیان این‌که پیامبراکرم(ص) در واقعه غدیر، قرآن را ثقل اکبر و عترتش را ثقل اصغر معرفی کرده است، ابراز داشت: قرآن از همه چیز بالاتر است زیرا کلام خداوند است.

وی با اشاره به این‌که قرآن و اهل بیت(ع) را در مقام استفاده و بهره وری جدای از هم نمی‌دانیم، بیان داشت: پیام این واقعه برای شیعیان این است که قرآن باید بطور همه جانبه در زندگی‌تان حضور داشته باشد.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان این‌که سر مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) در کوفه و مجلس یزید به تلاوت آیات بسیار حساسی از قرآن پرداختند، افزود: امام حسین(ع) در کوفه آیه‌ای از سوره کهف تلاوت کردند که به عظمت قرآن توجه می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که امام حسین(ع) می‌خواهند شیعیان از سر بریده هم پیام بگیرند و تکیفشان مشخش شود، ابراز داشت: هرکس که بخواهد بدون انحراف رو به رشد برود، باید به آیات قرآن عمل کند.

وی تأکید کرد: قرآن بسیار باعظمت است و کسی نمی‌تواند در آن دخالت کند  زیرا نزول، الفاظ، حفظ و اصل آن معجزه است و به‌گونه‌ای اعجاز است که کسی نمی‌تواند یک آیه مانند آن را بیاورد.

حجت‌الاسلام خاتمی توجه به قرآن کریم و سعادتمندی دنیا و آخرت به وسیله این کتاب را از پیام‌های قرآن تلاوت کردن سر مطهر امام حسین(ع) دانست و از ضرورت کمال استفاده از فرصت جوانی برای فهم و درک معارف قرآن سخن گفت و بیان داشت: این اقدام باید از سنین پایین آغاز شود زیرا زمان می‌برد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امام حسین(ع) از ما توقع دارند که معارف قرآن کریم را بیاموزیم، خاطرنشان کرد: کسی که مؤمن باشد و به طرف قرآن برود، مشمول رحمت و همه دردهایش دوا می‌شود و این معجزه قرآن است.

وی با اشاره به این‌که قرآن اجازه نمی‌دهد که مخالفان آیاتش را ببینند، ابراز داشت: وقتی آیه «وعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» نازل شد، پیامبراکرم(ص) فرمودند علی(ع) حبل الله المتین و صراط مستقیم است.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به حدیثی از معصومین(ع) مبنی بر این‌که هرکلامی که می‌گوییم با قرآن تطبیق دارد، گریه بر امام حسین(ع) را عمل صالح دانست و اظهار داشت: این‌که امام صادق(ع) فرمودند اگر کسی برای امام حسین(ع) گریه کند، بهشت برایش واجب می‌شود براساس آیه دوم از سوره کهف است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که در مواجهه با شبهات نباید ترس نداشت و باید با آرامش بود،  تصریح داشت: شبهه علمی پشت سرش نیست و گاهی ترس سبب می‌شود که شخص از پاسخ به شبهه ناتوان شود اما اگر با آرامش برخورد کنیم، خدا هم کمک می‌کند./956/پ202/ی

ارسال نظرات