۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۱۸۹۴۲۳
استاد حوزه و دانشگاه:

دوری از هواپرستی زمینه محبت حسینی را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انصاری گفت: امام حسین با این یقین که من حق هستم آمد و چیزی که امام را به مسلخ شهادت کشاند هواپرستی و شهوت مردم بود.
عزاداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام جواد انصاری، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در جمع عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع)، در هیأت حضرت علی اکبر(ع) اصفهان، در رابطه حق و باطل گفت: حق را انسان ایجاد نمی کند و از ژرفای خدا صادر می‌شود.


وی افزود: باطل، دشمنان اهل بیت(ع) هستند و مثل حق و باطل، مثل آب دریا و کف روی آب است، که کف همان باطل است که از بین می رود و امام حسین با این یقین آمده است که من حق هستم و می مانم و یزید باطل است و به حکم خداوند باید از بین برود.


این استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با خصوصیات باطلی که در مقابل حق قرار می گیرد، ابراز داشت: هر چیزی که در مقابل آن، اهل بیت(ع) را خشمگین کند، باطل است و در روایتی از امام حسن(ع) آمده است که فرمودند، «پیامبر(ص) هیچ موقع عصبی نمی شدند، تنها جایی که عصبی می شدند، وقتی بود که کسی مخالف امر خدا را انجام می‌داد» و ائمه را چیزی خشمگین نمی کند مگر مسأله ای که مخالف امر خداوند باشد و امر خدا چیزی نیست جز ولایت امام علی(ع) و اهل بیت(ع).


حجت الاسلام انصاری  دومین خصوصیت باطل در برابر حق را هر چیزی دانست که اهل بیت (ع) ما را از آن نهی می کنند، و تصریح کرد: بزرگترین نهی ائمه(ع) تهی بودن زندگی از ولایت امام علی( ع) است و آن چیزی که از آن نهی شدیم باطل است.

وی در ادامه برای بیان حق و باطل به روایتی از زبان حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند به خاطر این که شما غدیر را زیر پا گذاشتید و کسی را مقدم داشتید که خدا کنار زد،  به باطل گرایش پیدا کردید.

 
این استاد حوزه و دانشگاه  افزود: شخصی از حضرت زهرا (س) سؤال کرد چرا علی (ع) در ماجرای سقیفه ساکت ماند و حقش را نگرفت؟ و حضرت پاسخ دادند کعبه نباید به دور مردم بتابد، بلکه مردم باید دور کعبه بتابند و طواف کنند و امام نباید به دنبال مردم بیاید بلکه مردم باید به دنبال امام بروند.


وی در پایان گفت: چیزی که امام حسین(ع) را به شهادت رساند هوا پرستی و شهوت بود و مواظب باشید که غرب دست گذاشته روی همین شهوت و هواپرستی و دشمن می داند اگر جوان به دنبال شهوت برود دیگر به دنبال حسین (ع) نمی رود./939/پ203/س

 

ارسال نظرات