۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۸۹۴۱۹

فساد اطلاعاتی دو دریاسالار آمریکایی

خبرگزاری رسا ـ مشارکت این دو دریاسالار با یک شرکت سنگاپوری، به این رسوایی بُعدی ویژه بخشیده است. دلیل هم این است که وظیفه این دو نفر حفاظت از اطلاعات حساس نیروهای مسلح آمریکا بود.
فساد درياسالاران آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: دو دریاسالار آمریکایی به ارتباط با پرونده فساد مالی یک شرکت سنگاپوری متهم شدند. رئیس این شرکت به اتهام پرداخت رشوه در ازای دریافت اطلاعات محرمانه از این دو مقام آمریکایی در حبس به سر می‌برد.


این دو دریاسالار در حال حاضر در مرخصی اجباری به سر برده و از ادامه خدمت خود منفصل شده‌اند.


بنا بر گزارش این خبرگزاری؛ این دو مقام ارشد آمریکایی در قبال دادن اطلاعات محرمانه از هدایایی مانند پول و زنان بدکاره برخوردار می‌شدند.


به گزارش روزنامه‌ها، چندین افسر دیگر نیروی دریایی آمریکا نیز در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند. همچنین مشارکت دو دریاسالار یادشده، به این رسوایی بُعدی ویژه بخشیده است. دلیل هم این است که وظیفه این دو نفر حفاظت از اطلاعات حساس نیروهای مسلح آمریکا بود.


دویچه وله در ادامه افزود: شرکت یادشده به یکی از افسران نیروی دریایی ‌آمریکا 100 هزار دلار به همراه بلیط سفرهای لوکس با ارائه زنان خودفروش، حق الزحمه داده بود.


قابل ذکر است این شرکت 25 سال است که در رابطه با سوخت‌رسانی و ارائه سایر خدمات به کشتی‌ها و زیردریایی‌های نیروی دریایی آمریکا در بنادر اقیانوس آرام همکاری می‌کند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات