۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۸۹۳۶۲
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

مستکبران با اغراض سیاسی و تسلط بر جهان از حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که حقوق بشری را که غرب تعریف کرده بر مبنای توسعه و استفاده از مادیات است، گفت: توحید و بندگی نیز یک حق جهانی است، امروز مستکبران با اغراض سیاسی و چنگ‌اندازی بر جهان از حقوق بشر بهره می‌برند و با این مکر و حیله سعی در تسلط بر جهان دارند.
حجت الاسلام و المسلمين ميرباقري حجت الاسلام سيدمهدي ميرباقري، رييس فرهنگستان علوم اسلامي حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمهدي ميرباقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی شب گذشته در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) که در مدرسه فیضیه برگزار شد، به بیان مفهوم جهاد اسلامی پرداخت و گفت: یکی از مفاهیمی که دشمن برای جلوگیری از نفوذ اسلام از آن بهره می‌برد زیر سؤال بردن جهاد اسلامی است.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام سعی دارند با برنامه‌ریزی و ایجاد مکاتب متفاوت مقاومت اسلامی را تحریف کرده و به نوعی خشونت و حرکت انتحاری غیر معقول تفسیر کنند، برای مثال مکاتب غربی برای تحلیل و توجیه جنگ های خود از اصل خلقت شروع می‌کنند.

غرب جنگ همه جانبه علیه اسلام راه انداخته است

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به این‌که غربی‌ها برای ایجاد جنگ‌های خود به تفاسیر فلسفی متوسل می‌شوند، اظهار داشت: غربی‌ها برای این‌که جنگ‌های خود را توجیه کنند می‌گویند جنگ ضروری است و برای اخلاقی نشان دادن آن نیز جنگ را عامل تحقق عدالت می‌دانند.

وقی افزود: امروز جنگی که غرب علیه اسلام راه انداخته یک جنگ همه جانبه فرهنگی، اقتصادی، نرم و سخت است که از تمام چهره‌های جنگ علیه اسلام استفاده می‌کند، معیار و دلیل غرب نیز برای راه اندازه‌‌ این‌ جنگ‌ها متوسل شدن به فلسفه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این‌که غرب به دنبال غلبه مطلق فرهنگ مادی بر دنیا است،‌ بیان کرد: غرب برای تفسیر جنگ از مکاتب فلسفی، اجتماعی و علوم انسانی استفاده می‌کند، ما نیز برای ساماندهی جنگ باید یک مبنای قوی را در دستور کار خود قرار دهیم.

غرب به دنبال غلبه مطلق مادیات بر جهان است

وی تصریح کرد: همان‌گونه که غرب به دنبال غلبه مادیات بر جهان است ما نیز باید به دنبال غلبه مطلق اسلام باشیم، دشمن کمر همت بسته تا اسلام با قرائت اهل‌بیت(ع)‌ را از بین ببرد، ما وسط یک معرکه هستیم از این‌رو نیاز داریم که جهاد اسلامی را تفسیر کنیم، در این راه نیز باید از عاشورا که ما را در برابر کفار حفظ می‌کند نهایت استفاده را داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره این‌که جنگ در اسلام از بیشتر جهات دفاعی است، بیان داشت: اگر مال، جان، ناموس و حدود فردی مورد تعرض قرار گیرد انسان باید جهاد کند، همه افراد نیز این دفاع را قبول دارند، اگر دشمن امنیت سیاسی، فرهنگی جامعه و مردمی را تهدید کند آن ملت و نظام حق دارند که به صیانت از مکتب و حقوق خود بپردازند.

وی بیان کرد: دفاع از حقوق و درگیری برای تثبیت حقوق اجتماعی مقدس و حق است، در اسلام نیز معیار حقانیت دفاع به دفاع از خود نیست بلکه تقدس دفاع دفاع کردن از حق است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با این‌که دفاع از انسانیت در جامعه جهانی دفاع حقی است، بیان داشت: مبدأ مداخله مستکبران دفاع از حقوق بشر است، آن‌ها می‌گویند شما حق ندارید داخل کشور خود علیه منشور جهانی که تعریف شده است عمل کنید، حتی برای راه‌اندازی جنگ از حقوق جهانی که خود تعریف کردند استفاده می‌کنند.

حقوق افراد تنها حقوق مادی نیست

وی افزود: مستکبران حتی اگر نسبت به حقوقی که تعریف کردند تخلف صورت گیرد قوانین کیفری ایجاد می‌کنند تا جای که یک دولت را خلع کرده و دولت دیگر را جایگزین می‌کنند، اکنون نیز به بهانه رعایت نکردن حقوق بشر در منطقه حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این‌که حقوق انسان‌ها تنها حقوق مادی نیست، یادآور شد: بی‌تردید حقوق بشر مبتنی بر مکتبی است،‌ حالا اگر حقوق جهانی مبتنی بر مبنای باطلی باشد ما باید برای جلوگیری از این مکتب باطل مقاومت کنیم و بی‌تردید دفاع نیز دفاع حقی است، حتی تمام عقلای جهان که در ظاهر هم با خشونت مخالف بوده و دعوت به صلح جهانی می‌کنند می‌گویند اگر افرادی بخواهند امنیت جهانی را به خطر بیندازند می‌توان با آن‌ها جهاد کرد که این جنگ جنگ حقی است.

وی بیان داشت: حقوق بشری را که غرب تعریف کرده است بر مبنای توسعه و استفاده از مادیات است،‌ در حالی که حق توحید و بندگی نیز یک حق جهانی است، امروز مستکبران با اغراض سیاسی و چنگ‌اندازی بر جهان از حقوق بشر بهره می‌برند و سعی در تسلط بر جهان دارند.

بندگی و توحید محور حق اصلی افراد است

رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این‌که در حقوق بشر کنونی حق محوری اصلی نبوده و به موحد شدن افراد توجه نشده است، ابراز داشت: انسان حق تقرب دارد و عدالت نیز باید بر این پایه تعریف شود در حالی که غربی‌ها به این حق خط بطلان کشیدند، امروزه توحید در حقوق بشر جای ندارد و حق آزادی که در حقوق بشر بیان شده منظور حق بر محور توحید نیست بلکه این است که هر فردی به هر گونه‌ای که دوست دارد می‌تواند بیندیشد و زندگی کند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه برای تحقق حق در جهان، مقاومت برای جلوگیری از محدودیت نشدن حق و محدود کردن تسلط باطل بر جهان جهاد مقدس به حساب می‌آید، نزاع اصلی امروز نیز بر سر این است که غربی‌ها می‌گویند حقی را که شما بیان می‌کنید باطل است از این‌رو ما در حقوق شما دخالت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در پایان گفت: حقیقت خدا است و دفاع برای تحقق توحید در عالم و بسط عبودیت در جهان جهاد مقدسی به شمار می‌آید./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات