۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۸۹۲۹۰
حجت‌الاسلام رفیعی مطرح کرد؛

دلبستگی به مقام و مادیات عامل اصلی دشمنی با اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعه المصطفی گفت: فردی که از خدا و عظمت او بترسد هوای نفس، مادیات و تعلقات بر او غلبه پیدا نمی‌کند، مشکل کربلا این بود که افراد وابسته مادیات، هوای نفس و تعلقات دنیا بودند به این خاطر یک سپاه 30 هزار نفری در برابر امام حسین(ع) تشکیل شد.
حجت الاسلام ناصر رفيعي در همايش علمي پژوهشي هنر و تبليغ در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی، شب گذشته در مراسم عزاداری هیأت رزمندگان اسلام قم که در مجمتع امام خمینی(ره) برگزار شد، به بررسی سبک زندگی امام حسین(ع) پرداخت و گفت: یکی از ویژگی‌های زندگی سیدالشهدا(ع) خدا ترسی ایشان بود.

وی ادامه داد: عزت، عظمت، مقاومت و هر آن‌چه اهل‌بیت(ع) به دست آورند به سبب خدا ترسی‌شان بود، اگر فردی خدا ترسی را داشته باشد به هر چیزی که بخواهد می‌رسد، یعنی افزون‌بر این‌که در قیامت به بهشت می‌رسد در این دنیا نیز در بهشت خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که یکی از مشکلات افراد ترس موهوم همانند ترس از مرگ، ازدواج، فقر، بیکاری و یا فرزنددار شدن است، خاطرنشان کرد: امروز با بحران جمعیت روبه‌رو هستیم به گونه‌ای که صدای مسؤولان نیز در آمده است، اگر این‌گونه رشد جمعیت پیش برود سی سال دیگر همانند امروز اروپا با فاجعه کاهش جمعیت روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم تأکید می‌کند هر فردی از من بترسد او را از تمام ترس‌های موهوم دور می‌کنم، ترس از شیطان و وسوسه‌های او آرامش درونی فرد را از بین می‌برد، به هیچ وجهه نباید اجازه داد ترس از مقام، قدرت، فقر و غیره سبب کم رنگ شدن حضور خدا در زندگی شود.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به آیات سوره نازعات، بیان داشت: فردی که از خدا و عظمت او بترسد هوای نفس، مادیات و تعلقات بر او غلبه پیدا نمی‌کند، مشکل کربلا این بود که افراد وابسته مادیات، هوای نفس و تعلقات دنیا بودند به این خاطر یک سپاه 30 هزار نفری در برابر امام حسین(ع) تشکیل شد.

وی تصریح کرد: منذر بن جارود فردی بود که به سبب لیاقتی که داشت امام علی(ع) او را فرماندار منطقه‌ای کرد ولی او به سبب اختلاس 400 هزار درهمی از بیت‌المال از کار برکنار شد و امیرمؤمنان(ع) افزون‌بر این که کل مبلغ اختلاس را گرفت او را 30 هزار درهم جریمه کرد، این فرد در جنگ‌ها یار امیرمؤمنان(ع) بود ولی وقتی امام حسین(ع) پیکی را به سوی او فرستاد او پیک سیدالشهدا(ع) را تحویل ابن زیاد داد و ابن زیاد نیز پیک اباعبدالله الحسین(ع) را به دار آویخت.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با تأکید بر این‌که ما باید از راه امیرمؤمنان(ع) پیروی کرده و با مفاسد اقتصادی برخورد کنیم، بیان داشت: متأسفانه اگر امروز فردی اختلاس کند او را از یک شهر به شهر و یا از این وزارت‌خانه به آن وزات‌خانه می‌فرستند در حالی که امام علی(ع) یار خود منذر را به سبب اختلاس جریمه کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که افراد نباید اجازه غلبه هوای نفس را به خود بدهند به جوانان توصیه کرد: اگر جوانی به سبب ترس از خدا اهل رابطه نامشروع و دوستی نباشد مسلما این جوان در نزد خدا محبوب بوده و خدا به او در رشد و ترقی کمک می‌کند.

وی افزود: امام حسین(ع) و اصحابشان چون خدا ترس بودند از چیزی نمی‌ترسیدند، عابس یکی از یاران امام(ع) در کربلا بود که وقتی به میدان جنگ آمد لباس خود را از تن بیرون آورد، عابس دیوانه نبود بلکه عشق شهادت داشت و از هیچ چیزی هراس نداشت.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به این‌که امروز در تمام کشورهای جهان که شیعیان حضور دارند عزای سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود، یادآور شد: مرحوم آیت‌الله فلسفی که خطیب توانای بود می‌گفت «من به یکی از شهرهای مرزی کشور که سنی نشین هستند رفتم و دیدم که فساد، بد حجابی و بی‌دینی آن‌جا غوغا می‌کند، علمای اهل‌تسنن آن شهر را جمع کردم و به آ‌ن‌ها گفتم که شما چرا جلوی این فسادها را نمی‌گیرد».

وی ادامه داد: آیت‌الله فلسفی گفت یکی از علما اهل‌تسنن گفت «شما بروید و شکرگزار امام حسین(ع) باشید که جوانانتان سالم ماندند، ما امام حسین(ع) نداریم که جوانانمان پاک بمانند، مجالس امام حسین(ع) است که جوانان شما را پاک نگه داشته است و ما چنین مجالسی نداریم»./993/پ202/س

 

ارسال نظرات