۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۸۹۲۵۲

درخواست یکی از احزاب سنگاپور برای لغو ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی

خبرگزاری رسا ـ حزب کارگران سنگاپور از سیاستمداران این کشور خواست که به ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی این کشور که شامل مراکز خرید نیز می‎شود پایان دهند.
بانوان مسلمان محجبه در سنگاپور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب کارگران سنگاپور خواستار تجدیدنظر دولت این کشور در قانون ممنوعیت حجاب اسلامی در اماکن عمومی و مراکز خرید این کشور شد.

 

این حزب از سیاستمداران سنگاپوری خواست که با تجدیدنظر در قانون ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی به فروشندگان زن مسلمان اجازه دهند که به صورت محجبه در محل کار خود حاضر شوند.

 

محمد فیصل عبدالمناف از اعضای پارلمان سنگاپور و از اعضای حزب کار این کشور در این ارتباط گفت: ما اعتقاد داریم که تنها از طریق گفت‎وگو با مسلمانان می توان به یک توافق عمومی میان جامعه و دولتی که به وسیله مردم انتخاب شده دست یافت.  

 

وی افزود: گفت‎وگو با مسلمانان باید با فکر باز صورت گیرد و شامل لغو ممنوعیت حجاب بانوان مسلمان در محل کار و اماکنی مانند بیمارستان ها باشد.

 

طبق قانون سنگاپور، حجاب اسلامی برای پرستاران این کشور ممنوع است. درخواست لغو ممنوعیت حجاب در سنگاپور برای نخستین بار در یک کنفرانس مربوط به حقوق اقلیت های نژادی که در ماه سپتامبر در این کشور برگزار شد از سوی یکی از سخنرانان مطرح شد.

 

وی در این کنفرانس از مقامات سنگاپوری پرسیده بود که چرا باید پرستاران این کشور از پوشیدن روسری و داشتن حجاب اسلامی محروم باشند.

 

پس از کنفرانس ماه سپتامبر بود که بحث هایی در مورد این که آیا افسران پلیس زن مسلمان نیز در سنگاپور می توانند از حجاب اسلامی استفاده کنند یا خیر در این کشور به راه افتاد.

 

مردم سنگاپور در سالیان اخیر به دلیل مشاهده زنان مسلمان بسیاری که در محل کار از حجاب اسلامی استفاده می کنند گرایش مثبتی نسبت به پوشش اسلامی پیدا کرده اند.

 

از چند سال گذشته به این طرف مشاهده زنان مسلمانی که روسری بر سر دارند در سازمان های دولتی، بیمارستان های خصوصی و مدارس سنگاپور به امری عادی تبدیل شده است.

 

به همین دلیل هم اکنون حزب کارگران سنگاپور درخواست لغو ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی این کشور را مطرح کرده است.

 

تخمین زده می شود که حدود 450 تا 500 هزار مسلمان در سنگاپور زندگی کرده و 14 تا 15 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند./990/ب903/د

ارسال نظرات