۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۸۹۲۱۵
حجت‌الاسلام رفیعی:

دوری از اهل‌بیت منشأ سیطره صهیونیست‌ها بر مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رفیعی عامل و منشأ مشکلات امروز جامعه بشری را دوری از سبک زندگی اهل‌بیت(ع) دانست، گفت: تکفیری‌ها به سبب فاصله گرفتن از اهل‌بیت(ع) به وجود آمدند، اگر امروز ما شاهد اختلاف و درگیری مسلمانان با یک‌دیگر و حکمرانی تعدادی محدود صهیونیست برای این افراد هستیم به سبب فاصله گرفتن از فرهنگ و سبک زندگی ائمه(ع) است.
حجت الاسلام محمد ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی شب گذشته در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، به بررسی سبک زندگی امام حسین(ع) پرداخت و گفت: ما باید سبک زندگی، ویژگی‌های اخلاقی و اعتقادی اهل‌بیت(ع) را شناخته و بدانیم که این بزگواران با مردم، همسر و همسایگان چگونه تعامل داشتند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) در روایت ثقلین می‌فرمایند «قرآن و عترت از یک‌دیگر جدا نیستند»، ولی متأسفانه برخی‌ها گفتند قرآن برای ما کافی است، این گروه توجه نکردند پیامبر(ص) چه چیزی را بیان می‌کنند، قرآن نباشد عترت نیز نیست و اگر عترت نباشد قرآن نیز وجود ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که حضرت علی(ع) همراه قرآن و قرآن همراه ایشان است،‌ اظهار داشت: قرآن و عترت دو شیء مستقل نیستند که اگر یکی نباشد دیگری را بتوان استفاده کرد، بلکه این دو به هم متصل بوده و بدون یک‌دیگر کامل نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

وی افزود: شناخت سبک زندگی ائمه(ع) بسیار مهم است، تمام تلاش امویان این بود که مردم با سبک زندگی اهل‌بیت(ع) آشنا نشده و فرهنگ خود را بر جامعه حاکم کنند، فرهنگ دینی و اسلامی را امویان از جامعه گرفته و فرهنگ خود را به آن تزریق کردند.

دوری از اهل‌بیت منشأ سیطره صهیونیست بر مسلمانان است

حجت‌الاسلام رفیعی عامل و منشأ مشکلات امروز جامعه بشری را دوری از سبک زندگی اهل‌بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر زندگی ائمه(ع) مانند ظلم ستیزی، گذشت، بخشش و عفت در جامعه حاکم شود مشکلات نیز حل می‌شود.

وی تأکید کرد: تکفیری‌ها به سبب فاصله گرفتن از اهل‌بیت(ع) به وجود آمدند، اگر امروز ما شاهد اختلاف و درگیری مسلمانان با یک‌دیگر و حکمرانی تعدادی محدود صهیونیست بر این افراد هستیم به سبب فاصله گرفتن از فرهنگ و سبک زندگی ائمه(ع) است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی خدا باوری، خدا ترسی و نترسیدن از غیر خداوند متعال را از ویژگی‌های زندگی اهل‌بیت(ع) برشمرد و بیان داشت: قرآن می‌فرماید «ترس را شیطان در دل افراد ایجاد می‌کند، از اولیا شیطان نهراسیده و تنها از خدا بترسید»، فردی که خدا ترس نباشد ایمان ندارد.

برق و آب دزدی حرام است

وی تصریح کرد: فرد خدا ترس باشد از شیطان و آینده نمی‌ترسد، خدا ترسی نیز به این معنا است که ما خدا را ناظر و حاضر بر اعمالمان بدانیم، یعنی فرد بداند هر چند در یک اتاق در بسته کاری را انجام می‌دهد ولی خدا از او غافل نیست و او را می‌بیند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که برخی از افراد کارهای خلاف قانون و شرعی را نوعی زرنگی تلقی می‌کنند، خاطرنشان کرد: فردی به من می‌گفت که ماه رمضان امسال بسیار خوب بود چرا که من چهار عدد کولر گازی در خانه نصب کرده بودم و برق آن را نیز از طریق کابل‌ها به صورت مستقیم گرفته بودم نه از کنتور؛ اینها باید بدانند برق دزدی حرام است و فرد با کدام مجوز و شرع این کار را می‌کند؟!

وی یادآور شد: حتی برخی از افراد در هنگام تصادف فرزنداشان با دیگران که گواهینامه ندارد جای خود را با او عوض می‌کنند، بر فرض پلیس و بیمه از این موضوع آگاه نشد ولی در قیامت چگونه می‌توان جواب خدا را داد؟ متأسفانه آب دزدی، برق دزدی، معرفی کردن دیگران به عنوان راننده در تصادفات و دروغ گفتن گناهان عادی شده است.

مداحان از بیان اشعاری که سبب وهن عاشورا می‌شود دوری کنند

حجت‌الاسلام رفیعی ترجیح دادن خدا به همه افراد حتی خانواده را از دیگر نشانه‌های فرد خدا ترس دانست و ابراز داشت: دومین نشانه فرد خدا ترس این است که در نزد او همه چیز پس از خدا است، خدا حتی بر خانواده و مال اولویت دارد، به هیچ وجه نباید خدا در زندگی افراد کم رنگ شود،‌ متأسفانه برخی از افراد در اشعار غلو می‌کنند و ائمه(ع) را خدا خطاب می‌کند، همه انبیا آمدند تا مردم موحد شوند، تمام کربلا و نهج‌البلاغه توحید است،‌ مداحان و ذاکران باید از بیان مطالب و کارهای که سبب وهن و سبک شدن عاشورا می‌شود دوری کنند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی تعهدات اخلاقی و اجتماعی را از دیگر نشانه‌ها فرد خدا ترس خواند و گفت: فرد خدا ترس همسایه آزاری نکرده و به پدر و مادر خود آزار نمی‌رساند، فرد خدا ترس شایعه پراکنی نکرده و با مسخره کردن آبروی دیگران را از بین نمی‌برد، مؤمن افزون‌بر این‌که خدا و تعهدات اخلاقی را قبول دارد به آن‌ها نیز عمل می‌کند.

وی اظهار داشت: متأسفانه برخی از افراد با دختر مردم ارتباط داشته و با هم بیرون می‌روند و خوش‌ می‌گذارنند و می‌گویند دلت پاک باشد کافی است، این خبرها نیست فردی که مؤمن است افزون‌بر پذیرش تعهدات اخلاقی به آن‌ها نیز عمل می‌کند./993/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات