۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۸۹۱۴۲
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد؛

کمک 8 میلیاردی مردم خوزستان به ایوان طلای حرم امام علی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به نذورات جمع آوری شده برای ایوان طلای حرم علوی، اظهار داشت: تاکنون 5 میلیارد تومان پول و 23 کیلوگرم طلاجات جمع آوری شده است که جمعا 8 میلیارد تومان می شود که تا پایان امسال پرونده ایوان طلای حرم علوی بسته می شود.
حجت الاسلام سيد محمود موسوي

حجت الاسلام سید محمود موسوی، نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که خوزستان از جمله استان هایی است که تعامل بسیار خوبی را با ائمه جمعه استان دارد، گفت: خوشبختانه در مجموعه سپاه هماهنگی و همدلی بسیار خوب و سازنده ای با ائمه جمعه استان خوزستان وجود دارد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به حمایت های ائمه جمعه از فعالیت های بسیج و سپاه، اظهار داشت: حمایت همه جانبه ائمه جمعه خوزستان از سپاه و بسیج برای این مجموعه بسیار ارزنده است و در سایه این حمایت ها در آینده به دستاوردهای بزرگی خواهیم رسید.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات، ابراز داشت: هدف و راهبرد ستاد بازسازی عتبات عالیات بازسازی، توسعه، مرمت و پشتیبانی از حرم های ائمه اطهار(ع) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به مشارکت خوب و ارزشمند مردم خوزستان در بازسازی عتبات عالیات، بیان داشت: استان خوزستان در عرصه بازسازی عتبات عالیات بسیار فعال بوده و استان هایی که توانایی انجام پروژه های بزرگ و سنگین را ندارند، آن پروژه را به استان خوزستان تحویل می دهند.

حجت الاسلام موسوی با تأکید بر این که استان خوزستان در بازسازی همه حرم های ائمه اطهار(ع) سهم دارد، تصریح کرد: در سامراء، کاظمین، کربلاء و نجف مهندسین و متخصصین ستاد بازسازی عتبات عالیات مشغول فعالیت هستند و در حال بازسازی، مرمت، توسعه و پشتیبانی از این حرم های نورانی هستند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به دعوت از شخصیت های دینی، معنوی، علمی، حوزوی و دانشگاهی به منظور بازدید از روند بازسازی، توسعه و مرمت عتبات عالیات، از اعزام بیش از 2 هزار دانشجو به کشور عراق خبر داد و گفت: مراحل اعزام در حال تدارک است و دانشجویان طبق اسامی که دانشگاه ها اعلام می کنند اعزام می شوند و بنا بر این است که ماهیانه تعداد 200 دانشجو به عتبات عالیت اعزام شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در مرمت و بازسازی عتبات مقدسه، خاطرنشان کرد: بازسازی و ساخت صحن حرم حضرت زینب(س) به خوزستان واگذار شده که قرار بود هیأتی به سوریه اعزام شوند اما بنا بر دلایلی این امر به صورت موقت متوقف شد.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: قصد داریم عملیات سنگ فرش حرم حضرت عباس(ع) را به استان خوزستان بیاوریم و تاکنون توافقات اولیه در این زمینه حاصل شده است؛ همچنین ساخت چهار ستون در حرم حضرت امام حسین(ع) به طول 16 متر از دیگر اقداماتی است که ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان باید انجام دهد.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان این که ستاد پول خمس، زکات، پول های دولتی و صدقه را دریافت نمی کند، ابراز داشت: افتخار ستاد بازسازی عتبات عالیات، مرمت و توسعه عتبات مقدسه بدون دریافت پول های دولتی، صدقه، خمس و زکات است که این امر با دریافت هدایا و نذورات مردمی امکان پذیر می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با تأکید بر این که عملیات عمرانی و بازسازی کشور به ستاد بازسازی عتبات مربوط نمی شود، تصریح کرد: نذورات و هدایایی که مردم برای بازسازی عتبات عالیات اهدا می کنند در راه مرمت و توسعه حرمین شریفین استفاده می شوند و ذره ای از نذورات مردم صرف کارهای حاشیه ای نمی شود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره ساخت صحن حضرت زهرا(س) در حرم امام علی(ع)، این پروژه را در جهان اسلام بزرگ و بی نظیر معرفی کرد و گفت: با پایان ساخت صحن حضرت زهرا(س) 140 هزار متر مربع به حرم حضرت امام علی(ع) اضافه می شود.

وی با اشاره به این که پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است، هزینه برآورد شده برای این طرح را 700 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال رایزنی هستیم که بخش عمده ای از ساخت صحن حضرت زهرا(س) به استان خوزستان واگذار شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان این که استان خوزستان در بازسازی و مرمت همه حرم های مبارک سهم دارد اما مأموریت ویژه استان ساخت ایوان طلای حرم امام علی(ع) است، ابراز داشت: ایوان طلای حرم علوی 500 مترمربع و دارای 12 هزار و پانصد خشت است که در سال 88 هزینه هر خشت همراه با دستمزد یک میلیون تومان اعلام شد.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان این که قرارداد استان خوزستان با مسؤولان این پروژه به ریال است، گفت: مهندس این پروژه بسیار تأکید می کرد که قرارداد باید به طلا باشد اما خوزستان قرارداد ریال را پیشنهاد کرد؛ قرارداد ریال دیگر به گرانی طلا کار ندارد و اگر قرارداد طلا بسته می شد به یقین در روند جمع آوری نذورات دچار مشکل می شدیم؛ چرکه بازار طلا همواره دچار لغزش است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که هزینه ساخت ایوان طلای حرم امام علی(ع) 12 میلیارد و 500 میلیون تومان است، بیان داشت: این مبلغ بین همه شهرستان های خوزستان تقسیم شده است و برای هر شهرستان تعیین شده که باید چه مبلغی را از مردم دریافت کنند و بسیاری از شهرستان سهمیه مورد نظر خود را تأمین کرده اند اما روند جمع آوری نذورات برای ساخت ایوان طلای علوی تا پایان سال 92 ادامه دارد و به پایان می رسد.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خاطرنشان کرد: برخورداری از تیم قوی و با تجربه و اطلاع رسانی سراسری و دقیق دو عاملی است که به ستاد بازسازی عتبات عالیات در جمع آوری نذورات مردمی کمک کرد.

وی با اشاره به نذورات جمع آوری شده برای ایوان طلای حرم علوی، اظهار داشت: تاکنون 5 میلیارد تومان پول و 23 کیلوگرم طلاجات جمع آوری شده است که جمعا 8 میلیارد تومان می شود که تا پایان امسال پرونده ایوان طلای حرم علوی بسته می شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با تأکید بر این که بحث اعتماد سازی در ستاد بازسازی عتبات عالیات به خوبی انجام شد، تصریح کرد: برای دریافت نذورات ریالی و طلایی مردم نیاز به اعتماد سازی داشتیم و به یقین مردم نذورات خود را به کسانی می دهند که امانت دار خوبی باشند؛ در این زمینه کنترل بسیار خوبی از سوی ستاد انجام شد.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ورود ضریح جدید حضرت امام حسین(ع) در محرم سال گذشته به خوزستان، ابراز داشت: در محرم سال گذشته حماسه ای بزرگ و عظیم از سوی مردم خوزستان رقم خورد که تاریخ از بیان آن عاجز است و جمعیتی که به استقبال از ضریح به خیابان ها آمدند در کشور کم نظیر بود.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با تأکید بر این که مردم خوزستان برای ضریح امام حسین(ع) حماسه آفریدند، گفت: مردم خوزستان در ولایت مداری مردمی امتحان پس داده هستند و این بارها در تاریخ ثابت شده است و به یقین با جمع آوری هزینه ساخت ایوان طلای حرم علوی حماسه ای دیگر از سوی مردم رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام موسوی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به استقبال بی بدیل مردم خوزستان از ضریح جدید امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: به اذعان بسیاری از عالمان دینی و مسؤولان فرهنگی، حضور گسترده مردم در استقبال از ضریح همه ابرهای باران زای سم، گمراهی و تاریکی وهابیت از درون استان را خارج کرد./9461/ت303/ب

ارسال نظرات