۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۹۱۰۰

تهدید به قتل عزاداران حسینی در دیاله عراق

خبرگزاری رسا ـ تروریست‎ها با انتشار پیام‎هایی در استان دیاله عراق تهدید کردند که کسانی که در ایام محرم به عزاداری می‎پردازند را به قتل خواهند رساند.
عزاداري در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پلیس دیاله عراق از کشف پیام های کتبی تهدید آمیز از سوی گروه های تروریستی با عنوان «هشدار به شیعیان درباره برگزاری شعائر حسینی» خبر داد.

 

در این پیام ها به شیعیان هشدار داده شده است که شیعیان در صورت برافراشتن پرچم سیاه، پوشیدن پیراهن سیاه، توزیع غذای نذری، مشارکت در عزاداری، پخش نوحه و مداحی و بیان مطالب ارائه شده از سوی مراجع تقلید و علمای شیعه با مجازات شدیدی مواجه خواهند شد.

 

البته در این پیام از واژه های شرک برای پرچم و لباس سیاه، غذای نذری، مداحی و هیأت عزاداری استفاده شده و مراجع تقلید شیعه نیز با عنوان کافر یاد شده اند.

 

پلیس دیاله اعلام کرد که گروه موسوم به فصائل اسلامی این پیام ها را منتشر کرده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 

غالب الجبوری، سخنگوی فرماندهی دیاله در این باره گفت: بیش از 30 هزار نیروی امنیتی از ارتش و پلیس به محافظت از عزاداران حسینی در ایام محرم خواهند پرداخت.

 

وی افزود: کنترل ورودی و خروجی همه شهرهای استان دیاله و همچنین محافظت از همه حسینیه ها و اماکن برگزاری شعائر حسینی در دهه اول محرم از تدابیر امنیتی خواهد بود.

 

از سوی دیگر، سعدون الزبیدی، رییس اوقاق شیعه استان دیاله با اشاره به اینکه این پیام ها هیچ تأثیری در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) ندارد، اظهار داشت که بیش از 600 هیأت عزاداری در استان دیالی وجود دارند که به خدمتگزاری به عزاداران می پردازند.

 

گفتنی است استان دیاله از استان هایی است که تنوع مذهبی در آن وجود دارد و شیعیان و اهل سنت در کنار یکدیگر زندگی می کنند. گروه های تروریستی به شدت در حال کشتار شیعیان این استان هستند و همواره پیروان اهل بیت(ع) را مورد هدف قرار می دهند./980/ب902/د 

ارسال نظرات