۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۸۸۹۲۱
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در مراسم 13 آبان قم:

رابطه با آمریکا قطعا مشکلات اقتصادی کشور را حل نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس ریشه مشکلات اقتصادی کشور را تکیه بر درآمدهای نفتی ذکر کرد و گفت: رابطه ما با آمریکا قطعا مشکلات اقتصادی کشور را حل نخواهد کرد و قطع رابطه هزینه‌های کشور با درآمدهای نفتی زمینه ساز حل مشکلات اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان است.
راهپيمايي 13 آبان در قم راهپيمايي 13 آبان در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع پر شور راهپیمایان یوم‌الله 13 آبان در حرم کریمه اهل بیت(ع)، با بیان این‌که باطل فاقد ریشه، محتوا و حقیقت است، گفت: باطل با همه جلوه‌های ظاهری خود به خاطر سست بودن محتوا و بنیان هر لحظه در معرض نابودی قرار دارد.
وی با اشاره به آسیب‌هایی که باطل برای حق بوجود می‌آورد، ابراز کرد: باطل در برابر انسان‌های جاهل به صورت فریبکارانه بروز و ظهور پیدا می‌کند و سبب گمراهی آنها می‌شود.
نائب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انسانی که با معارف و حقایق الهی آشنایی ندارد گرفتار ظواهر باطل شده و باطل را بزرگ و مقتدر می‌بیند و حق را فاموش می‌کند.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان این‌که حق متصل به مبدأ هستی است، اظهار کرد: حق به خاطر مبتنی بودن بر ارزش‌ها و پشتوانه علمی و فکری درست همیشه پابرجا بوده و بر باطل پیروز استو
وی با اشاره به حرکت بالنده مبتنی بر اصول و برآمده بر مبانی دینی امام خمینی(ره) از شهر علم و اجتهاد، خاطرنشان کرد: بانگ حقی که امام از قم برآوردند و هیمنه پوشالی طاغوت را به لرزه درآورد و مصونیت قضایی آمریکا در ایران را زیر سؤال برد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام خمینی(ره) به آمریکایی که خود را قدرت برتر سیاسی، نظامی و اقتصادی جهان می‌دانست چنان بانگی زد که امروز جزء منفورترین دولت‌های جهان است.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی کم‌ترین تکیه‌ای به سلاح نداشت، افزود: انقلاب اسلامی ایران به هیچ یک از قدرت‌های جهان تکیه نداشت و تمام هویتش را از اسلام دریافت کرده و آنچه که انقلاب را به پیروزی رساند حقیقت آن و ابتنای به ارزش‌های قرآن و عترت بود.
وی با بیان این‌که شکل گیری انقلاب و قانون اساسی محصول هزار سال تفکر فقاهتی است که از متن حوزه جوشیده، گفت: ما معتقدیم که در پرتو قرآن، عترت و اجتهاد جواهری قانون اساسی را تدوین کرده و مدیریت یک نظام سیاسی بزرگ را در دنیای پر آشوب امروز به دست گرفته‌ایم.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس را جلوه دیگری از حق دانست و ابراز کرد: دفاع مقدس به معنای واقعی کلمه تقابل حق و باطل بود و باطل همه جلوه‌های ظاهری اقتدار را در اختیار داشت.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با تأکید بر این‌که رمز پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس حقانیت انقلاب و باطل بودن نیروهای استکبار بود، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم باطل را به حباب‌های روی آب تشبیه کرده و فرموده حباب‌های روی آب به سرعت رنگ می‌بازد و حق دوام و بقا دارد.
وی در ادامه با اشاره به شکست‌های پی در پی استکبار جهانی در منطقه، مقاومت اسلامی را جلوه‌ای از حقانیت دانست و خاطرنشان کرد: جنگ 23 روزه لبنان برای نخستین بار ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و آنها که خیال می‌کردند 23 ساعته پیروز می‌شوند شکست سنگینی خوردند.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی دست یابی ایران به فناوری هسته‌ای را نشانه قدرت کشور در جهان دانست و گفت: امروز وقتی دشمن درخواست مذاکره با ایران می‌کند معنایش این است که ایران هسته ای را پذیرفته و در برابر او تسلیم شده است؛ امروز آمریکا در برابر ما نرمش می‌کند.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با تأکید بر نقش تأثیرگذار رهبر معظم انقلاب و مقاومت ایشان در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان، تصریح کرد: اگر عزم راسخ، بصیرت سیاسی و شجاعت رهبری نبود بسیاری از دست‌ها در برابر تهدید و تحریم دشمن بالا می‌رفت.
وی پیروزی انقلاب اسلامی در جنگ را در مرهون مدیریت خداگونه اما راحل خواند و تأکید کرد: پیروزی‌های دو دهه اخیر انقلاب در برابر استکبار جهانی نیز مرهون هدایت‌ها و مدیریت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ایران اسلامی امروز به یک قدرت علم و نظامی در جهان تبدیل شده است، اظهار کرد: امروز نظام اسلامی با توجه به توطئه‌های استکبار جهانی در کنار نا امن‌ترین کشورها به بالاترین سطح از امنیت رسیده و حکومتی بر پایه مبتنی بر اراده ملی را به نمایش گذاشته است.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: امروز نظام اسلامی آمریکا را به تواضع وادار کرده و به ملت‌های جهان پیام ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار داده است.
وی با تأکید بر توجه به نیروهای داخلی و استفاده از جوانان در عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی با توجه به استعدادهای کشور و با معدل 20 سال فرماندهان و دانش هسته‌ای با معدل 27 سال به دست آمد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه نقطه ضعف امروز کشور را مسائل اقتصادی دانست و گفت: چون بر عوامل درون زای قدرت اقتصادی در طول سه دهه گذشته توجه نشده و به جای تولید ملی به درآمدهای نفتی که از عوامل برون زای اقتصادی است تکیه کرده‌ایم، امروز از ناحیه اقتصادی دچار ضعف شده ایم.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد ریشه مشکلات اقتصادی کشور را تکیه بر درآمدهای نفتی ذکر و تصریح کرد: رابطه ما با آمریکا قطعا مشکلات اقتصادی کشور را حل نخواهد کرد و قطع رابطه هزینه‌های کشور با درآمدهای نفتی زمینه ساز حل مشکلات اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان است.
وی تأکید کرد:‌ بنای دولت در بودجه سال 93 باید قطع رابطه هزینه‌های کشور با درآمدهای حاصل از نفت باشد و در چنین صورتی است که کشور به قدرت اقتصادی تبدیل می‌شود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبری در سیاست‌های کلی ابلاغ تأکید کردند باید در پایان برنامه پنجم توسعه کشور، رابطه هزینه های جاری با درآمدهای حاصل از نفت قطع شود اما یکسال بیشتر به پایان برنامه پنجم نمانده و رابطه هزینه‌های کشور با درآمدهای نفتی دو برابر افزایش یافته است.
وی مسؤولیت مجلس و دولت را در تحقق این فرموده رهبری مشترک دانست و گفت: مردم نیز باید کمک کنند تا درآمدهای نفتی بر اساس سیاست‌های کلی نطام به صندوق توسعه ملی واریز شود؛ صندوق توسعه ملی برای اداره کشور نیست بلکه برای حرکت موتور اقتصاد کشور و شکل گیری کارخانجات و تولید کالا و خدمات است و در چنین صورتی است که اقتصاد ما به یک اقتصاد قدرتمند درون زا تبدیل خواهد شد.
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد تأکید کرد:‌ ما باید با قدرت سر میز مذاکره از منافع ملی خود دفاع کنیم و سیاست‌های غرب را چالش بکشیم.
وی در پایان تأکید کرد: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر زیاده خواهی، مرگ بر نگاه‌های دوگانه به مسائل جهان و مرگ بر ستیزه گری./927/پ201/ج
ارسال نظرات